ohje

tuorepuuroa, kiitos!

Hyvää huomenta!

Kaurapuuro on yksi lemppariaamupalani ja/tai iltapalani. Ja erityisesti viimeisen vuoden aikana olen innostunut erilaisista tuorepuuroista. Siksipä jaan nyt helpon ja nopean tuorepuuro-ohjeeni täällä. Olen testaillut erilaisia makuvahtoehtoja ja koostumuksia, mutta tämä on mielestäni paras ja toimivin.

Mustikka-tuorepuuro kahdelle (vegaaninen ja gluteeniton)

1 annospussi Provena gluteeniton Instant Oat Meal Rasberry -pikakaurahiutaleita

2 dl Myllärin gluteeniton kauralesettä

n. 3 dl Mantelimaitoa

2 rkl Chian siemeniä

1,5 dl Suomalaisia pakastemustikoita

Kookoshiutaleita

Ripaus suolaa

Banaania ja mustikoita koristeluun

Valmistelut kannattaa tehdä illalla, jotta valmiin puuron voi nauttia aamupalaksi.

Ota kaksi mukia tai kulhoa, tai mihin ikinä haluatkaan puurot tehdä. Mittaa molempiin kulhoihin noin desi kauralesettä. Sen jälkeen avaa annoskaurapuuropussi ja jaa se myös kulhoihin (noin puolet ja puolet). Sitten laita molempiin kulhoihin ruokalusikallinen chiansiemeniä. Sen jälkeen mittaa puolitoista desiä nestettä molempiin kulhoihin. Voit sekoitella molempia seoksia.

Suolaa ei ole pakko lisätä, mutta itse heitän ihan pienen ripauksen tavallista suolaa molempiin annoksiin. Kookoshiutaleita voit laittaa maun mukaan. Itse pidän kookoksen mausta, joten laitan sitä yleensä ihan reilulla kädellä annoksiin (ainakin ruokalusikallisen per annos), mutta voit käyttää kookosta ihan vaikka vain koristeluun.

Lopuksi mittaa mustikat tasaisesti molempiin annoksiin. Tässä vaiheessa sekoitan mustikoita aika vähän enää seokseen, jotta ne eivät kauheasti ”murskaannu” tai värjää puuroa. Mutta voit sekoittaa ronskimmin jos se ei sinua haittaa. Makukysymyksiä. Nyt seos onkin valmis ja voit laittaa puurot jääkaappiin. Ne ovat aamulla valmiina nautittavaksi.

Aamulla voit vielä koristella tuorepuurot kookoshiutaleilla ja vaikkapa hedelmillä tai marjoilla! Helppoa ja hyvää.

Anna

comments powered by Disqus