ruoka

3 x parempi valinta

Kuinka monesti olenkaan luvannut postailla teille sokerittomia välipalavinkkejä ja muita hehkuttamiani reseptejä? Ainakin itse tiedostan, että joitain lupauksia on vielä täyttämättä. En ole kuitenkaan unohtanut, sen vannon ;)

Tänään haluan postata teille 3 x parempi valinta herkut. Näitä on tullut viime aikoina väsäiltyä ja hehkutettua muun muassa instagramin ihmeellisessä maailmassa.

Salaatistani löytyy mieluiten aina runsaasti avocadoa, sillä se on niin hyvää ja samalla luonnon omaa anti-agea

byvilma, kanasalaatti, mango-curry
byvilma, salaatti, mangocurry

1. Ruokaisa mango-curry-kanasalaatti

Tää salaatti on mun lemppari lounas ja hemmottelin itseäni tällä viime viikonloppuna. En lähde antamaan raaka-aineille tarkkoja määriä, sillä jokainen voi heitellä niitä lautaselleen oman makunsa mukaan. Salaatin tykkään koota suoraan lautaselle ja syödä heti, näin se pysyy fressinä ja herkullisena <3 Salaatistani löytyy mieluiten aina avocadoa, sillä se on niin hyvää ja samalla luonnon omaa anti-agea. Avocado sisältää runsaasti hyviä rasvoja, joita ihosi rakastaa <3

Tästä mun lempparisalaatista löytyy:

-Kirsikkatomaatteja

-Kurkkua

- 1 avocado

-Kanafileitä (jotka leikkaan ja maustan itse. Santa-Marian Indian Mango-curry on tämän hetken lempparini kanalle <33)

-Auringonkukansiemeniä (nämäkin aika terveellisiä yksilöitä, voit lukea lisää  täältä)

-Vuohenjuustoa

Aika simppelit ja mutkattomat raaka-aineet, mutta siltikin niin maistuvaa, täyttävää ja terveellistä. Nämä kokoan lautaselle ja avot, eikun herkuttelemaan  ;) 

Toinen ehdoton suosikki on marjaisa smoothie, jonka pohjana käytän turkkilaista jugurttia.

byvilma, smoothie
byvilma, aamiainen
byvilma, smoothie

Toinen ehdoton suosikki on marjaisa smoothie, jonka pohjana käytän turkkilaista jugurttia. Huomaa muuten, että kuva on otettu ennen kuin lopetin punaisen lihan syönnin...kyseessä ei ole siis eilinen iltapalani ;D 

2. Marjaisa smoothie 

Kuningatar marjasekoitusta jäisenä (Rainbowlla on ihana sekoitus, joka sisältää pensasmustokoita & vadelmia, oletko sinäkin löytänyt jo tämän?)

2-3dl turkkilaista jugurttia

Maitoa loraus

Banaani (antaa makeutta)

Hunajaa (tarvittaessa)

Nämä blenderiin ja eikun sekaisin! Huomaathan, että maito kannattaa laittaa blenderiin pohjimmaiseksi taatakseen onnistuneen sekoituksen. Turkkilainen jugurtti tekee smoothiesta ihanan täyteläistä ja jäiset marjat antaa raikkautta. Itse en ole vakuttunut rasvattomien maitorahkojen (tai muidenkaan rasvattomien kevyttuotteiden...) terveyttä edistävistä vaikutuksista, siksi valitsen suosiolla turkkilaisen jugurtin ;) 

byvilma, marjaisa mehujää

Viimeisin vinkkaukseni tänään on itse tehdyt hedelmäsose mehujäät. Nämä ovat uusin keksintöni ja onnistuivat mainiosti Bonnen hedelmäsoseista. Kuvan mehujää on tehty marjasoseesta, mutta teimme mehujäitä myös mangososeesta ja päärynäsoseesta. Omaksi lempparikseni taisi valikoitua juurikin mangososeesta tehdyt mehujäät.

3. Marjaisat/ hedelmäiset mehujäät

1 tlk Bonnen hedelmäsosetta

Mehujää muotteja

Annostele haluamaasi hedelmäsosetta mehujäämuotteihin ja jäädytä. Irrota mehujäät muoteista kuuman veden alla ja herkuttele heti ;) Valitessasi juuri Bonnen hedelmä-/ marjasoseet, saat mehujäistäsi 100% hedelmäisiä tai marjaisia, ilman tärkkelyksiä tms. säilöntä- ja lisäaineita. Kirjoitin soseista tammikuussa oman postauksenkin, sitä pääset lukemaan täältä. 

Voisin veikata, että nämä mehujäät tulevat olemaan meidän perheen suosikkeja kesällä 2017 ;)

Tällaisia ruokainspiksiä tällä kertaa :) Olisi tosi kiva kuulla, mikäli innostut kokeilemaan jotain tai jos sinulla on jokin vastaava resepti hihassasi. Ruoka on polttoainettamme ja yksi lähtökohta hyvinvoinnillemme, joten panostakaamme siihen <3

Ruokaisin terkuin 

-Vilma

comments powered by Disqus