hyvinvointi

Hyvinvointi huhtikuu

Moikka kaikki ihanaiset <3

Huhtikuun viimeinen viikko starttaa maanantaina ja nyt olisi tarkoitus kurkata menneen kuukauden hyvinvointi steppeihin. Kun arki on semi hektistä ja kotona pyörittää lapsiperhearkea, olen huomannut, että hyvinvointiin on pakko panostaa, ellei halua vedellä zombina päivästä toiseen. Tätäkin on tullut kokeiltua, kun "ei ollut niin väliä" ja voin sanoa, etten nauttinut. Zombie-olo hiipii yllättäen, niin ettei sitä ehkä heti tajuakkaan, kuinka pökerryksissä on. Kun olo ja jaksaminen lähtee kohenemaan, sen huomaa ja sitä osaa arvostaa.

Zombie-olo hiipii yllättäen, niin ettei sitä ehkä heti tajuakkaan, kuinka pökerryksissä on

byvilma, salille, joensuu
byvilma, treenailee, joensuu

Mun huhtikuun hyvinvointi steppeihin on kuulunut:

- Salikortti ja salilla käyminen (Pelkkä kortti, kun ei riitä hyvinvoinnin takeeksi ;) )

Kirjoittelin ajatuksia äitinä salilla käynnistä enemmän tänne. Teen salilla tällä hetkellä kolmijakoista ohjelmaa, jossa treenit on jaettu yläkehon vetäviin (selkä, takaolkapäät,hauis)  / yläkehon työntäviin (rinta, hartia, ojentajat) ja jalkoihin (+ vatsat ja selkä). Selkeästi mun heikoin lihasryhmä on yläkehon vetävät, ja niitä on kaikkein nihkein myös treenata. Tykkään seurata treenejä ja kehitystä taulukosta, johon merkkaan painot sekä päivämäärät. Nykyisin en tuijota kyseistä taulukkoa yhtä ankarasti arvoiden kuin pari vuotta sitten, mutta taulukko antaa mukavasti raamit tekemiselle ja siitä on helppo huomata mahdollinen kehitys. 

Kun olo ja jaksaminen lähtee kohenemaan, sen huomaa ja sitä osaa arvostaa

byvilma, zinzino,
byvilma, vitamiinit

- Vitamiineista ja ravintolisistä huolehtiminen. D-vitamiinit kunnossa, sinkkiä löytyy ja BalanceXtendet ja omega 3 öljyt  käytössä. Lisäksi söin huhtikuussa maitohappobakteerikuurin suoliston hyvinvointia tukemaan. Maitohappobakteerivalmisteissa kannattaa panostaa tuotteen laatuun ja tosiaan, niitä olisi hyvä muistaa käyttää aika-ajoin, vaikkei varsinaista ongelmaa olisikaan. Hyvät bakteerit ovat suolistomme hyvinvoinnin edellytys ja suolistomme hyvinvointi on meidän hyvinvointimme edellytys. 

-Ruokavalio. Periaatteessa en noudata mitää ruokavaliota, mutta suosin puhdasta, mielellään luomua ja kartan eineksiä sekä pitkälti muita teollisia syötäväksi tarkoitettuja juttuja. Niin ja punainen liha on muuten jo toista kuukautta pannassa, siitä lisää täältä. Eräs viisas sanoi kerran, että "et ole mitä syöt, vaan mitä imeytät". Aika hauskasti ja osuvasti sanottu! Tässä kuussa etenkin marjat ja vaniljakastike on ollut ehdoton lemppari (...kyllä teollinen vaniljakastike, jospa marjojen ravintoarvot kompentois tätä herkkua :D ) Uutena juttuna opettelin tekemään lohikeittoa, ja siitä tuli niiin hyvää <3 Miinuksia itselleni voin antaa suklaan syönnistä, jälleen kerran!

Hyvät bakteerit ovat suolistomme hyvinvoinnin edellytys ja suolistomme hyvinvointi on meidän hyvinvointimme edellytys

byvilma, herkkuja, marjoja
byvilma, marjoja, herkkua
byvilma, lohikeitto

Suurimpana muutoksena aikaisempaan on ollut liikkuminen hyvällä mielellä

Huhtikuu on ollut siis ihan ok hyvinvointi kuukausi :) Suurimpana muutoksena aikaisempaan on ollut liikkuminen hyvällä mielellä. Salin jälkeen olo on niin fressi ja onnistunut! Se palkitsee! Lemmikit ovat jonkin verran öistä verottaneet, mutta toivon, että tuo kissavauvakin tuosta pian rauhottuisi. On se hassua, kun saa lapsen nukkumaan yönsä, niin otetaanpa sitten kisuli, joka valvottaa. Ahh! Oikein järkevää ;D

Miten sun kevät on mennyt hyvinvointia ajatellen? Oletko tehnyt muutoksia ja saanut olosi kohenemaan? Tai kenties löytänyt avaimet hyvään oloon jo vuosia sitten? Ja jos näin on, kerro ihmeessä miten sinä sen teet <3

comments powered by Disqus