liikunta

Kuntotestin tulokset vuosi LIFW valmennuksen jälkeen

Moni teistä ehkä muistaakin minun olleen vuosi sitten mukana Lean In Five Weeks valmennuksessa, jossa poltin rasvaa ja sain hyviä tuloksia 5 viikossa myös kestävyyskuntoni puolesta.

Tavoitteeni oli säilyttää tuo sama kunto ja paino ja nyt vuosi valmennuksen jälkeen onkin mielenkiintoista arvioida, miten onnistuin?

lifw, lean in five weeks, kuntotestin tulokset

LIFWistä tuttu kuntotesti toimi hyvänä mittarina omasta kestävyyskunnosta

Ensimmäiseksi todettakoon, että noh, paremminkin olisi voinut mennä! ...mutta toisaalta olen tyytyväinen siihen, että olen pitänyt ruokavalioni arkisin suhteellisen puhtaana. Se missä vuoden aikana eniten onnuin on ollut treenien epäsäännöllisyys sekä hetkittäinen totaali liikkumattomuus, johon nyt kevään korvilla kuitenkin halusin tehdä muutoksen. Haluan olla itselleni myös armollinen, sillä onhan kuluva vuosi sisältänyt meillä isoja asioita muuttoineen päivineen.

Nyt oli kuitenkin aika nostaa "kissa pöydälle" ja selvittää, missä jamassa sitä vuosi valmennuksen jälkeen ollaan. LIFWistä tuttu kuntotesti toimi oivana mittarina omasta kestävyyskunnosta ja sen lukemia on mielenkiintoista vertailla vuoden takaisiin. Tämä kuntotesti on tällainen aika perus, joten myös te ruudun toisella puolella olevat voitte halutessanne testata, millaisia lukemia testi teille näyttäisi!

LIFW Kuntotestin tulokset:

Ennen LIFW valmennusta, heti valmennuksen jälkeen ja vuosi valmennuksen jälkeen 

JUOKSU 1 KM      

Ennen LIFWiä: 4 min 47 sek

LIFWin jälkeen: 3 min 45 sek

NYT: 4 min 50sek

KYYKYT 1 MIN     

Ennen LIFWiä: 35kpl

LIFWin jälkeen: 50 kpl

NYT: 56 kpl

PUNNERRUS 1 MIN     

 Ennen LIFWiä: 20 kpl

LIFWin jälkeen: 53 kpl 

NYT: 40kpl

BURPEE 1 MIN      

Ennen LIFWiä: 30 kpl

LIFWin jälkeen: 34 kpl 

NYT: 23kpl

PERHOSVATSAT   

Ennen LIFWiä 20 kpl

LIFWin jälkeen 23 kpl 

NYT: 22kpl

Jotkin tuloksista olivat siis selvästi laskeneet samalle tasolle kuin ennen valmennusta. Joukossa oli myös iloisia yllätyksiä, kuten kyykyt sekä vatsat, joissa kunto on pysynyt lähes samana tai jopa parantunut. Myös punnerrusten tulos oli puolet parempi kuin ennen LIFW valmennuksen alkua. Burpee taas meni alta riman ja 1 kilometrin juoksustakin jäi hieman hampaankoloon, sillä oletin jaksamiseni olevan paremmalla tasolla.

Tästäpä siis kehittämään ja kehittymään, liikunnan iloa unohtamatta! Method Makian rinnalla olen viime aikoina innostunut joogasta ja tehnyt sitä kotona Youtuben opastuksella. Joten, jos sinulla on vinkata jotain super hyviä suomenkielisiä joogasaitteja tuben puolelta, otan vinkkejä ilo mielin vastaan!

Liikunnan iloa teille ja meille kaikille toivoen,

Vilma