hyvinvointi

LEAN IN FIVE WEEKS CHALLENGE | Viikko 2

Olen ollut nyt 2 viikkoa mukana Lean In Five Weeks Challenge verkkovalmennuksessa, jonka tavoitteena on saattaa minut kesäkuntoon, pysyvästi!

Valmennus tarjoaa ohjeet ja tuen ruokavalioon sekä treeneihin. Valmennukseen kuuluu myös henkisen valmennuksen osuus sekä ohjeet kehonhuoltoon. Kyseessä ei ole mikään hetken dieetti vaan valmennuksen tarkoitus on lähteä rakentamaan kokonaisuudessaan terveellisempää elämäntapaa. Lisää syistä, miksi lähdin mukaan valmennukseen, voit lukea postauksestani Lean in Five Weeks Challenge | Valmennuksen aloitus

Kyseessä ei ole mikään hetken dieetti vaan valmennuksen tarkoitus on lähteä rakentamaan kokonaisuudessaan terveellisempää elämäntapaa

lean in five weeks challenge, lifw, tomi kokko, valmennus, netti valmennus, pysyvästi kesäkuntoon
lean in five weeks challenge, verkkovalmennus, tomi kokko, pysyvästi kesäkuntoon
lean in five weeks challenge, verkkovalmennus, tomi kokko, pysyvästi kesäkuntoon

Olen noudattanut valmennuksen "guidelinejä" ruokavalion suhteen tarkasti. Ruokavaliossa painotetaan ruuan puhtautta ja ekoina viikkoina se on ollut myös täysin maidoton sekä gluteeniton. Aterioita syödään päivässä n. 4 ja annoskokoa ei ole ennaltamäärätty. Joka aterialla on tarkoituksen syödä kehoa kuunnellen kylläisyyden tunteeseen saakka. Postaan ensi viikolla lisää ravinnosta ja kuvaan päivän evääni havainnollistamaan sitä, mitä sieltä lautaselta oikein sitten löytyykään ♡

Kahden viikon aikana on päästy mukavasti kiinni myös treenailuun. Ekojen viikkojen treenit ovat olleet pitkälti sykettä nostattavia, oman kehon painolla tehtäviä harjoituksia sekä rasvaa tehokkaasti polttavia juoksu sprinttejä. Valmennus tarjoaa pohjan treeniohjelmalle, mutta myös omaa luovuutta treenien jaksottamiseen on saanut käyttää.

Onkin ollut aivan parasta laittaa musat korville ja suunnata läheiseen puistoon hikoilemaan. Ekoina päivinä sain paikkani aika jumiin, mutta selvästi keho on alkanut tottua ajatukseen hikiliikunnasta. Mutta vaikka yleisfiilikset on hyvät ja treenit kulkeneet omalla painollaan, tuli eteeni pieni takaisku, kun sain vasemman takareiteni totaalisen jökkiin. Ilmeisesti lämmittelin ennen sprinttejä liian kevyesti ja tämä kostautui heti. Olen tehnyt nyt sprinttejen tilalla muita sykettä nostattavia treenejä, kuten Burner 400 sta. Burnerissa on tarkoitus tehdä 400 toistoa annettuja liikkeitä niin nopeasti kuin mahdollista. Aika koukuttavaa muuten kilpailla itseään ja kelloa vastaan!

Selkein muutos on ollut oman jaksamisen kohentuminen, niin treeneissä kuin arjessakin

lean in five weeks challenge, lifw, tomi kokko, valmennus, netti valmennus, pysyvästi kesäkuntoon
lean in five weeks challenge, lifw, tomi kokko, valmennus, netti valmennus, pysyvästi kesäkuntoon
lifw

Parasta treeneissä on ollut niiden tehokkuus. Jokainen ensimmäisten viikkojen treeni on vienyt ajallisesti vain noin 30 minuuttia, mutta jokainen niistä on saanut myös hikikarpalot virtaamaan ja hengitystiheyden nousemaan.

Yleisfiilikset kahden viikon jälkeen ovat siis oikein oivat! Vielä selkeää muutosta kehossa en ole huomannut, enkä ole myöskään mittaillut. Luotan prosessiin ja jatkuva mittaaminen ja painon vahtaaminen veisi minua tuskin sen nopeampaa kohti tavoitteitani.

Selkein muutos valmennuksen aikana on ollut oma jaksaminen. Kun kehon energian lähteeksi on vaihdettu hiilihydraattejen sijaan rasva, joka on energianlähteenä tasaisempi, on myös oloni ollut tasaisempi. Valmennuksen aikana en ole kärsinyt väsymyspiikeistä lainkaan ja myös yöuneni tarve on vähentynyt noin 6-7 tuntiin. Nämä saattavat kuullostaa pieniltä iloilta, mutta niillä on ollut valtava positiivinen vaikutus arkeen. On mahtavaa, ettei itseä ole tarvinnut pakottaa kotitöihin, treeneihin tai menoihin työpäivän jälkeen, vaan niiden tekeminen on tuntunut kevyeltä ja sujuneet omalla painollaan.

Olisiko susta mielenkiintoista kokeilla tällaista valmennusta? Millaisia ajatuksia gluteeniton ja maidoton 2 viikkoinen sinussa herättävät? Entä pidätkö sinä enemmän treenaamisesta kuntosalilla vai esimerkiksi ulkona oman kehonpainolla?

Vilma

* Valmennus saatu blogin kautta