koti

RISKIEN KARTOITUSTA | & pahimpaan varautumista

Kävin viime viikolla varsin mielenkiintoisessa tapaamisessa Fennian toimistolla.

Mietin toimistolle kävellessäni, että miten ihmeessä olemme vakuutusasiamme ennen hoitaneet, sillä minulla ei ole mitään muistikuvaa vastaavanlaisesta tapaamisesta. Kaipa vakuutuksia on tullut otettua puhelimitse ilman tarkempaa tilannekartoitusta, siten ettei varsinaista muistikuvaa asiasta ole päässyt syntymään.

Ehkä se on tämä ikä tai riittävän monta ikävää uutista, kun olen alkanut ymmärtämään, että ikäviä keissejä tapahtuu ihan tavallisille ihmisille, ihan tavallisina päivinä

vakuutukset, riskien kartoitus, fennia, fennia joensuu

Teimme Fennialla perheellemme kokonaisvaltaisen turvakartoituksen, jossa pyrittiin huomioimaan kaikki riskit ja turvaamaan eloa, mikäli pahimmat variaatiot kävisivät toteen. Kuinka usein itsekin olen tuudittautunut ajattelemaan, että asioita sattuu ja tapahtuu vain muille, ei minulle tai meille.

Ehkä se on tämä ikä tai riittävän monta ikävää uutista, kun olen alkanut ymmärtämään, että ikäviä keissejä tapahtuu ihan tavallisille ihmisille, ihan tavallisina päivinä. Parastahan olisi, jos nämä kaikki ikävät tapahtumat voisi jotenkin ennaltaehkäistä. Toiseksi paras vaihtoehto liene, että vakuutukset ovat oikeasti kunnossa ja niillä on vakuutettu oikeita asioita, oikeasta arvosta. 

Perkasimme tapaamisen aikana kotivakuutustamme, tapaturmavakuutuksiamme, sairasvakuutuksiamme ja lemmikkivakuutustamme lähes tunnin. Aikamoista aivojumppaakin meikäläiselle, muistella useita yksityiskohtia, jotka vaikuttavat vakuutuksen hintaan ja sisältöihin. Osa tapaamisen asioista oli toki tuttua juttua, mutta myös uutta infoa tuli aikalailla.

Toinen minua kovasti miellyttänyt seikka oli Fennian tapaturmavakuutukseen ja sairasvakuutukseen kuuluva FenniaHoitaja palvelu, joka on auki vuoden jokaisena päivänä

fennia, vakuutukset, vakuutus,
vakuutukset, riskien kartoitus, fennia, fennia joensuu
vakuutukset, riskien kartoitus, fennia, fennia joensuu

En ollut ennen tapaamista tutustunut Fennian kotivakuutukseen lainkaan, mutta se osoittautui aika killeriksi verrattuna kilpailijoihinsa. Fennian kotivakuutus korvaa muun muassa esineiden vahingoittumisen 100% useamman vuoden ajalta. Missä muussa kotivakuutuksessa olisi näin hyvää vastetta? 

Toinen minua kovasti miellyttänyt seikka oli Fennian tapaturmavakuutukseen ja sairasvakuutukseen kuuluva FenniaHoitaja palvelu, joka on auki vuoden jokaisena päivänä. Palvelu toimii niin, että kun vahinko / sairastuminen sattuu, asiakas soittaa hoitajalle. Fenniahoitaja kartoittaa tilanteen ja ohjaa asiakkaan hoitoon Fennian yhteistyökumppanin lääkäriasemalle. Ja mikä parasta, Fenniahoitaja tekee myös kaikki paperihommat asiakkaan puolesta, niin että korvausasiat ovat samalla puhelulla kunnossa. Aika luksusta! Etenkin, kun julkisen puolen terveyskeskusten toiminta on nykypäivänä hyvin vaihtelevaa ja aikoja on joskus turhauttavan vaikea saada, tuntuisi yksityisellä lääkäriasemalla käyminen vakuutuksen turvin aika kivalta vaihtoehdolta.

Kotimme ja meidän ihmisten lisäksi katsoimme kuntoon Topi-kissan vakuutusasiat ja ajattelimme Topille parhaaksi vakuutusta, joka korvaisi mahdollisia eläinlääkärikuluja. Kun kaikki asiat oli perattu, sain tapaamisen päätteeksi Fenniasta kotiin viemisiksi varsin mielenkiintoisen ja pohtimaan laittavan vakuutustarjouksen. Seuraava etappi on, että istumme miehen kanssa pöydän ääreen ja käymme yhdessä tarjouksen lävitse ja puntaroimme päätöstämme, vaihtaisimmeko vakuutusyhtiöksemme minut kovasti vakuuttaneeseen Fenniaan. 

En tiedä miten teidän perheessänne on vakuutusasiat hoidettu, mutta täältä lähtisi kaikille vahva suositus ajanvaraukselle vakuutusyhtiöön. Paikan päällä on mahdollisuus tehdä kokonaisvaltainen tilannekartoitus oman talouden vakuutuksista ja niiden tarpeista. Oli todella mahtavaa, kun pöydän toisella puolella istui tietoa täynnä oleva ihminen, joka osasi vastata niihin kaikista hassuimpiinkin kysymyksiini vakuutuksista. Aiemmin, kun jokin seikka on mietityttänyt, olen plärännyt epätoivoisesti vakuutusyhtiön lähettämää paperipinoa , josta vastauksien löytäminen on osoittautunut jokseenkin haastavaksi.

Miten teidän perheen vakuutusasiat on hoidettu? Kuullostaisiko sinustakin tuo FennianHoitaja palvelu todellliselta luksukselta, jolle teillä olisi käyttöä? Entä milloin viimeksi sinä olet istunut vakuutusyhtiössä ja käynyt kaikki vakuutusasiasi kohta kohdalta ammattilaisen kanssa lävitse?

Terkuin, 

Vilma