treeninurkka

NELJÄN LIIKKEEN TAUKOJUMPPA

Heinäkuun hyvinvointiviikko jatkuu ja tänään luvassa pientä taukojumppaa ja liikkuvuus liikkeitä selälle. Nää on miun lemppari liikkeitä ja näillä saa myös hyvin avattua selkää. Erinomaisia liikkeitä esimerkiksi sellaiselle henkilölle joka tekee paljon töitä istualtaan. 

1. SELÄN PYÖRISTYS & NOTKISTUS KONTALLEEN x 10

Mene kontalleen, kädet olkapäiden alla. Lähde pyöristämään selkää ja viemään leukaa rintaan, pidä tässä asennossa hetki.

Nyt lähde viemään selkää notkolle ja samalla katse kääntyy kattoon, pidä hetki tässä asennossa.

2. KÄDEN OJENNUS KONTTAUSASENNOSSA x 10 (molemmat puolet)

Pysy konttausasennossa. Lähde nyt viemään ensin vasempaa kättä oikean käden ja jalan välistä, selkä pyöristyy hieman ja katse seuraa kättä.

Tuo sama käsi hitaasti ylös kohti kattoa, katse siirtyy mukana. Toista liike molemille käsille.

3. RINTAKEHÄN AVAUS & SELÄN PYÖRISTYS x 10

Istu polvilleen maahan.  Vie molemmat kädet pitkälle taakse, peukalotk ohti kattoa ja avaa rintakehä. 

Tuo kädet rauhassa eteen niin, että samalla pyöristät yläselän. 

4. KEINU x 8

Istu jalat koukussa lattialle ja ota polvien ympäriltä kiinni. Rullaa pitkin selkää ja takaisin alkuasentoon.

Muista hengittää rauhallisesti koko liikkeen ajan. 

Teetkö usein taukojumppaa? 

P.s. kurkkaa myös muut hyvinvointiviikon postaukset alta: 

Herkullinen kerrosjogurtti

Mustikka - banaanipiirakka

Vinkit sokerin vähentämiseen

<3: Fittiina