treeninurkka

TIKAPUUTREENI

Ulkotreenit jatkuu koska kesä on parasta aikaa treenata ulkona! Tänään treeninurkassa on vuorossa tikapuutreeni puistonpenkillä. Treenissä on neljä liikettä ja jokaista liikettä tehdään yhteensä 55 kertaa. 

Treenissä laskeudutaan tikkaita alaspäin.  Tikapuussa on 10 askelta ja jokaista liikettä tehdään omalla askelmallaan sen verran mones askelma on menossa. Tee siis ensin jokaista liikettä 10 toistoa ja sen jälkeen peräkkäin 9-8-7-6-5-4-3-2-1. Kaikki liikkeet ja toistot siis putkeen. 

Jos haluat haastaa itseäsi niin kipua tikapuut vielä ylös eli teet kaikki liikkeet peräkkäin mutta toisto määrä kasvaa ylös mentäessä 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10. 

1. Yhdelle jalalle nousu + toe touch crunch 

Käänny kylki penkkiin päin. Laita toinen jalka penkille ja toinen jalka pysyy maassa. 

Ponnista ja nosta maassa oleva jalka irti maasta suorana eteen. Tuo samalla vastakkainen käsi mahdollisimman lähelle ylhäällä olevan jalan varpaita. 

2. Lankku hypyillä 

Laita kädet hartioiden leveydelle, lantio pysyy samassa linjassa muun vartalon kanssa. 

Aktivoi vatsa. Hyppää jalat auki ja yhteen. 

3. Vuorikiipeilijä 

Laita kädet hartioiden leveydelle, lantio pysyy samassa linjassa muun vartalon kanssa.

Aktivoi vatsa. Vedä polvia vuorotellen vatsaa kohti. 

4. Dippi + toe touch crunch 

Asetu selin penkin eteen ja laita kämmenet penkin reunalle. Nosta takamus alustasta ja pidä jalat koukussa. 

Laske itseäsi hitaasti kohti maata kunnes kyynärpäät ovat 90 asteen kulmassa ja tunnet olkavarressa venytyksen.

Nosta käsillä itsesi jälleen ylös. Nosta nyt toinen jalka suorana irti maasta ja vastakkainen käsi irti penkistä. Koske sormenpäilläsi jalkaan joka on edessä ja toista sama toisella kädellä ja jalalla. 

Nyt toista koko liike uudestaan. 

Ootko kuullut aiemmin tikapuutreenistä tai testannut sitä? 

<3: Fittiina