treeninurkka

VAUNUJUMPPA

Kyllästyttääkö pelkät vaunulenkit? Mitä jos lisäisit lenkkien joukkoon hieman lihaskuntoa? Kokosin muutamia liikkeitä vaunujumppaa varten jotka voit tehdä lenkin jälkeen tai lenkkeilyn lomassa. 

1. ASKELKYYKKYKÄVELY 3 x 20 

Astu vasemmalla jalalla pitkä askel eteenpäin niin, että etummainen polvi laskeutuu suoraan kulmaan (pidä polvi varpaiden takana) ja takimmainen polvi koskettaa melkein maata. 

Ponnista ylös ja ota pitkä askel eteenpäin oikealla jalalla. 

2. JALAN + KÄDEN OJENNUS 3 x 20 / 10 per puoli 

Tämän liikkeen voit tehdä joko paikallaan tai menemällä eteenpäin. 

Pidä toisella kädellä kiinni vaunusta. Lähde nyt ojentamaan vastakkainen käsi ja vastakkainen jalka suoraksi. Katse menee maahan. 

Palauta liike hallitusti takaisin lähtöasentoon ja toista toisella puolella. 

3. SIVUTAIVUTUS 3 x 20 / 10 per puoli 

Seiso jalat hartioiden levyisessä haara-asennossa, pidä toinen käsi vaunuissa ja toinen käsi on suorana ylhäällä. 

Lähde nyt kallistamaan vartaloa sivulle vaunuihin päin ja palauta liike lähtöasentoon. 

4. HYVÄÄ HUOMENTA 3 x 20 

Seiso hartioiden levyisessä haara-asennossa ja ota molemmilla käsillä kiinni vaunuista. 

Lähde kallistumaan vaunuja kohti niin, että loppuasennossa ylävartalo on suorana. Pidä jaloissa pieni koukku. 

Palauta liike nyt takaisin lähtöasentoon. Muista hyvä keskivartalon hallinta. Tee liike rauhassa ja hallitusti. 

Näillä liikkeillä saa kivaa vaihtelua lenkin seuraksi ja mikä mahtavinta niin saat samalla nauttia ihanasta ulkoilmasta. 

P.s. jos ohjattu vaunujumppa kiinnostaa niin pidän kesäkuussa maksutonta vaunujumppaa ti 11.6. klo 10-11 ja ti 25.6. klo 10-11, Koivuniemen kentällä Joensuussa. Ilmoittautua voi mukaan info@fittiina.fi

<3: tiina-mari