Treeni

Helposti hyvään kuntoon

Ajattelin kirjoittaa helposta ja miellyttävästä tavasta saavuttaa liikkuen hyvä olo. Minulle hyvä olo on itseisarvo, jota kohden yritän pyrkiä. Siksi olenkin mitoittanut oman liikkumiseni sellaiseksi että saisin siitä mahdollisimman hyvän olon. Toinen tärkeä tekijä on minimoida riskejä. Neljätoista kertaa leikkauspöydällä on minusta aivan riittävä määrä enkä halua lisätä noiden kertojen määrää omalla toiminnallani.

Vaikka teenkin urheiluvalmennusta, valtaosa fysioterapia-asiakkaistani koostuu muista kuin urheilijoista. He ovat aivan kaikenikäisiä ihmisiä joilla on jotain tuki- ja liikuntaelimistöön liittyvää ongelmaa. Suurinosa hoitoajastani on hieronnan tyyppistä käsittelyä mutta totta kai annan ohjeita kuinka minimoida ongelmia ja parantaa kehon käyttöä. Hoitopöydältäni noustessaan asiakkaalla pitäisi olla parempi olo kuin siihen käydessään, tähän siis pyrin. Samaa periaatetta opetan myös kuntoilua aloittavalle, liikkumisen pitää tuoda hyvää oloa, sillä keho ja mieli ovat todella vahvasti sidoksissa toisiinsa. 

Kerron siis omista ajatuksistani hyvään kuntoon pääsemiseksi. Kirjoitan tavasta, miten itse kuntoilen ja mitä asioita otan huomioon. Se on kaukana tuloshakuisesta urheilusta mutta tuottaa hyvää toki hyvää oloa. Itse olen noudattanut tätä helppoa ohjelmointia muutaman vuoden ajan. Tuloksena on parempi olo mutta myös kehon paino on laskenut reilusti 90 kilosta alle 80 kilon. Se on mielestäni vahva näyttö siitä kuinka kehoaan voi muokata terveellisempään suuntaan ilman että jokainen päivä olisi voimia vaativa liikunnallinen ponnistus. 

Tulen siis avaamaan mitkä asiat ovat minulle tärkeitä ohjenuoria hyvään kuntoon pääsemiseksi. Avaan 15 minuutin säännön, jota noudatan. Tulen antamaan minulle tyypilliseen tapaan ajatuksia herättäviä ohjeita joita voit halutessasi soveltaa omaan elämääsi. Jos siis sinua kiinnostaa hyvän olon tavoittelu liikunnan avulla joka minun mielestä tarkoittaa myös hyvää kuntoa niin täältäpä niitä ajatuksia alkaa tippumaan.

 

comments powered by Disqus