resepti

Chia pudding

Ihanaa huomenta! Aamu on kiva aloittaa reippaasti ja mikäpä olisi paras tapa aloittaa päivä, kuin syödä maukas terveellinen aamupala ja tehdä pieni lenkki!

"todella paljon ravinteita, mutta vähän kaloreita"

Tein ensimmäistä kertaa Chia puddingia ja voinkin heti suositella reseptiäni, koska siitä tuli niin yksinkertaisen hyvää. Marjoja ja chiaa sekä luomu mysliä. Niille, jotka eivät ole chiaa ennen maistaneet niin ainakin oma reseptini maistuu ihanasti raikkaalta tuorepuurolta!

CHIA-SIEMENIEN HYÖDYT

  • parantaa vastustuskykyä

  • hyväksi suolistolle

  • paljon proteiinia, kuitua, antioksidantteja ja vitamiineja (A, B1, B3)

  • kattavasti mineraaleja, kuten sinkkiä, kalsiumia, rautaa, mangaania ja fosforia

  • runsaasti omega-3-rasvahappoja

Chia pudding (2-3 hlö)

  • 1 dl FOODIN chia-siemeniä
  • 3 dl kauramaitoa (maitoa)

  • 1 dl turkkilaista jogurttia

  • mustikoita

  • punaviinimarjoja

  • luomu mysliä

Sekoita chia-siemenet maitoon ja jogurttiin.  Anna seoksen olla jääkaapissa yli 10 h esim. yön yli. Kokoa annos kerroksittain. Nauti!

Ihanaa viikkoa!

♡ Laura

comments powered by Disqus