3 x hyvää mieltä

Ahdistuksesta, stressistä ja masennuksesta puhutaan paljon, syystäkin mutta samalla tuntuu, että hyvän mielen juttuja on puheissa ja uutisissa paljon vähemmän. 

Mistä hyvä mieli rakentuu ja miten hyvää mielen terveyttä voi ylläpitää ja edistää?

1. Flow 

Kun aika karkaa tehdessä jotain mieluisaa ja ajantajulla ei sillä hetkellä ole merkitystä puhutaan flowsta. Et myöskään tunne kiirettä tai huonoa omaatuntoa siitä, että käytit aikaa juuri siihen tekemiseen olet flown ytimessä. 

Itsellä flow tekeminen tällä hetkellä on ehdottomasti Lontoo skräppikirjan liimailu, askartelu ja jo päätökseen tulleen ajanjakson muistelu, kuten tässä postauksessa kerroin suunnittelevani. 

2. Ulkoilu

Kevätauringossa ulkoilu piristää varmasti meistä jokaista. Nauti seuraavalla metsäkävelyllä hiljaisuudesta.

3. Vapaa-aika tai vapaata aikaa 

Nykyään monella vapaa-aika on täyteen ahdattua ja hommia siirretään seuraavaan vapaan aikaa. Etenkin someaikakaudella onko kukaan (malttaa) olla vapaalla? 

Palautumiseen, uusien ideoiden luomiseen ja moneen muuhuun aivo- ja elintoimintaan (esim sydänlihas pumppaa stressissä korkealla) tarvitaan myös v a p a a t a  aikaa. Keltämättä haastavaa siirtää vähemmän tärkeitä hommia myöhemmäksi mutta myös niin voimauttavaa.