My fitness goals + clean eating


1. 10.000 askelta / 3 krt viikossa 
Terveysliikunnan puolesta puhujat mainitsevat 10.000 päivittäisestä askeleesta. Sovellusten ja askelmittareiden maailmassa päivittäisen askelsuosituksen mittaaminen ei edes vaadi sen erikoisempia konsteja. Mahtava muistutus siitä, että terveys ei vaadi kalliita vermeitä tai vuosijäsenyyksiä, pelkkä viitseliäisyys kantaa pitkälle. 
Jään siis vielä pohtimaan sopivaa salia, kaikista mieluiten pelkkää kuukausikortillista, jos tässä kohta taas on lähtö jonnekin päin maailmaa. Halusin oppia käyttämään laitteita, jotta tulevaisuudessa voisin treenata saleilla ilman ryhmäliikuntatunteja. 

2. Kehonkoostumismittaus
Aina silloin tällöin olen miettinyt, että olisi mielenkiintoista tietää mitä kroppani oikein sisältää ja nyt olen vihdoin lähitulevaisuudessa päättänyt käydä kehonkoostumusmittauksessa. Mittaustuloksista eniten kiinnostaa kehon rasvaprosentti sekä metabolinen ikä. 

3. Jotain uutta
Tekisi mieli kokeilla montaa uutta lajia; hotyoga, baletti, power plate, reformer pilates, vesijumppa. En pistäisi pahaksi treenata personal trainerin kanssa sekä jatkaa pilatesta, nyrkkeilyä ja tennistä. 

4. Juoksutapahtuma
Vuosi sitten pääsin hyvin vauhtiin juoksemisessa, parhaimillaan kilometri taittui 6 minuutissa. Puolimaraton, täysimaraton sekä jopa triathlon ovat käyneet mielessä. Juoksemisessa kiehtoo eniten se, että vaikka haastetta riittää oman kehittymisen huomaa suhteellisen nopeasti ja se vasta sitten motivoikin. 

5. Kuntoutus  
Olen kärsinyt kivuliaasta urheiluvammasta, kun satutin polveni lasketellessa puolitoista vuotta sitten. Juoksu ja muu urheilu sujuu, mutta esimerkiksi zumban tapainen hyppely ei aina polvelleni sovi. Nyt jos koskaan on otollinen aika tsempata polvi kuntoon. Parantuminen on kuitenkin ollut nopeaa ja muuten polvi on täysin ennallaan. 

+ clean and lean eating 



Kuntoilu tai ainakin hyötyliikunta tulee aina ihan itsestään. Ruokavalio taas on hieman kimurantti juttu. Vaikka tiedän puhtaan ruokavalion hyvät vaikutukset, kuten kerroin täällä ja vaikka olen huomannut, että myös hiukset, silmät ja iho kiittävät, innostus on silti hieman hukassa. Ei sillä, että vetäisin naamaani pelkkiä makeita tai suolaisia herkkuja, niitäkään ei oikein tee mieli. 
Ruokailun suhteen tavoitteeksi siis jää:

1. Ei määrä vaan laatu
Valintoja tekemällä, aamiasmuroista saa esim. helposti täysjyväpuuroon vaihtamalla ja lisäämällä marjoja sekä kuidut, että marjat. 

2. Välipalat
Viitseliäisyyttä ottaa joko eväät mukaan ja muistaa syödä välipaloja esim. pähkinät, rahka, hedelmä.

3. Uudet tuulet 
Haluaisin oppia uusia ruokia ja tulla tutuksi esim. parsan, brokkolin ja granaattiomenan kanssa. Kotitekoiset salsat ja guacamolet houkuttelevat myös. 

My current fitness goals: everyday exercise, measuring of body fat percentage, trying something new like; hot yoga, power plate, reformer pilates, training for a running event and rehabing my injured knee. 

As for clean and lean eating, I really want to get back to it, as I know how well my body feels after eating clean, as I wrote here. I also want to learn how to make homemade guacamole and enjoy home cooked meals. 

comments powered by Disqus