blogini seuraavat askeleet

Blogi on viettänyt talviunta vaikka täällä ruudun toisella puolella on huhkittu tavalliseen tapaan lumisissa talvimaisemissa. Luova työ(skentely) vaatii ne omat puiteensa ja aivan omanlaisensa stämning. Se vasta onkin rikkautta saada tehdä mitä erilaisempia asioita. Kokemalla se oma juttu löytyy.

Tekemisestä puheenollen blogin päivittäminen tällä nykyisellä tyylillä on tuntunut viime aikoina hieman raskaalta. Onkin aika uudistaa ja uudistua. Sisällöntuottaminen, kun ei enää toimi samalla kaavalla kuin 8 vuotta sitten.

Bloggaajan arjen haasteena onkin, että kanavia on enemmän mitä voisi hyödyntää. Tälläkin nykyisellä blogialustalla tulee postauksia luodessa pitää mielessä tekstin lisäksi ainakin yksi kuva jokaiseen postaukseen. Fiksua olisi miettiä ensin, mitä mihinkin kanaviin tulee ja sitten vasta tuottaa. Siihen kastiin koitan heittää omiakin nuolia ja vähän miettiä, että jos ei ole mitä valmista postata, niin mitä sitten tilalle.

Itsellä siirtyminen pelkästä kertovasta tekstistä vaikuttajamarkkinoinnin pariin, jossa osasta teksissä mainitaan palvelusta tai tuotteesta, joka on kaupallisena sisältömarkkinointi yhteistyönä toteutettu on ollut haastellista. Mikäli aihe teitä kiinnostaa, saattaa tulevaisuudessa blogissa ilmetä juurikin (sisältö)markkinoinnin tekemisestä postauksia.

Kukaan ei ole seppä syntyessä ja asia, joka blogini alkuvaiheessa ei lainkaan edes ollut ajatuksissa, on näin blogikentän kasvaessa ilmennyt myös omalla kohdallani mahdollisuutena. Suomalaisten perusluonteeseen liittyy tietynlainen epäröinti, mutta meille kaikille on suotu yhtälaiset mahdollisuudet menestyä.

Kerronkin tästä asiasta kovin avoimesti, sillä lehdissäkin on kokosivun kokoisia mainoksia, jotka voi halutessaan skipata. Eli blogini lukeminen tulevaisuudessakaan ei velvoita mihinkään. Toivoisin tietenkin, että sisältö on jatkossakin mielenkiintoista mutta tosiasia on, ettei kaikkia voi miellyttää. 

Mistä sinä haluaisit blogissani lukea? Rohkeasti allaolevaan kyselyyn vastaamaan.