❤ HEALTHFITNESS

workout diary: bodypump

Olin eilen pitkästä aikaa salilla bodypumpissa ja samalla kokeilemassa ensimmäistä kertaa sats kuntokeskusta. 
Tänään kyllä tuntuu, että eilen tuli treenattua. Bodypump on siitä mahtava, että painoja voi säädellä kunnon ja fiiliksen mukaan. 


kuva/pic: reasonstobefit.tumblr











Ensi kerralle aion muuttaa painojani hieman: 

alkulämpö/warm up: 7kg - 5kg
jalat, kyykyt/ legs, squats: 7kg - 7kg
selkä/back: 7kg - 7kg
rintalihas/ pectoral: 2kg - 4kg
ohentajat/ tricep: 2kg - 2kg
hauis,kädet/ arms: 2kg - 3kg
kuvat/pics: reasonstobefit.tumblr







I've been taking a break of fitness over december and after yesterday's bodypump I discovered muscles which haven't been trained in a while, I'm sore!! But it feels good, excited to get back to shape and bodypump is a great class for muscle strength and definition (and its fun too!). The best thing with bodypump is that you can alter your weights accordingly, if your untrained or having a bad day, use lighter weights, those 800 repeats you'll be doing during a 55 min class is bound to tone you anyhow

New to bodypump, check this video. 



comments powered by Disqus