treeni

5 liikkeen nopea kahvakuulatreeni

Tervehdys kirpakasta huhtikuisesta pakkasilmasta! 

Tulin jakamaan aloittelijalle(kin) sopivan nopean ja tehokkaan kahvakuulatreenini - mahtava aamunavaus! Treenin vaikeustasoa voi muutella kahvakuulan painolla sekä sarjojen ja toistojen määrillä. 

Liikkeet on tarkoitus tehdä putkeen niin, että kuulaa ei lasketa käsistä kertaakaan treenin aikana. Tee 3-5 kierrosta oman kuntotasosi mukaan.

 

Liike 1. Etuheilautus x20

Seiso polvet hieman koukussa - heilauta kuula eteen ainakin silmien korkeudelle. Pidä keskivartalo piukkana.

Liike 2. Etuheilautus yhdellä kädellä x20

Seiso polvet hieman koukussa - heilauta kuula eteen yhdellä kädellä ainakin silmien korkeudelle. Pidä keskivartalo piukkana.

Liike 3. Tuulimylly x10/per puoli

Seiso hieman lantiota leveämmässä haara-asennossa. Toinen käsi suorana kannattalee kuulaa. Samalla kun pidät käden suorana, lähde kurottomaan vastakkaista jalkaa kunnes sormesi koskevat sen nilkkaa. Pidä katse koko liikkeen ajan kahvakuulassa. Nouse takaisin samaa liikerataa. 

Liike 4. Yhden jalan maastaveto x10/per puoli

Tartu yhdellä kädellä kuulaan. Laskeudu hallitusti vaakaan, nosta jalka rauhallisesti taakse samassa linjassa selän kanssa. Takareidessä tuntuu venytys. Purista peppu piukaksi! Palaa takaisin lähtöasentoon.

Liike 5. Vartalonkierto x20

Istu maassa jalat ilmassa ja nojaa niin takakenoon että tunnet jännityksen vatsalihaksissa. Lähde kiertämään kuulaa puolelta toiselle. Keskivartalo piukkana! (Helpotettu versio: jalat maassa)

Mukavia treenejä ja rentouttavaa pääsiäistä, muistakaa syödä mämmiä ja kohtuudella suklaamunia! ;)

comments powered by Disqus