treeni

Uudet urheilutavoitteet ja menneen viikon treenipäiväkirja

Havahduin muutama päivä sitten, että lonkkani murtumasta tuli tämän vuoden toukokuussa 7 vuotta. 7 vuotta!? Niin ne vuodet vierii. Ja täytyy kyllä sanoa, että näinä vuosina on kuntoutusviidakossa käyty pohjalla, mutta myös oivallettu omasta kropasta paljon. 

Tänä vuonna tuntuu vihdoin hyvältä. Hyvältä tehdä päätöksiä tulevaisuuden urheilun suhteen. Minä meinaan aijon osoittaa että täältä vielä tullaan! ;-)

Olen aina ollut sitä mieltä, että tavoitteita on oltava. Ja ne on asetettava ylös. Mahdoton voi muuttua mahdolliseksi. Siispä, tälläkertaa ominaiseen tyyliini en lähtenyt tälläkään kertaa ihan vaatitamattomimmalla liikkeelle. Tittidii, *rumpujen kolinaa*. Uusi lajini, jota kohden mennään on TRIATHLON! Tuo kaikkien lajien kuningas. Hehe.

Into kyseiseen lajiin syntyi... noh, en minä tiedä! Ehkä se into piilee siinä, että se on oikeasti haastavaa. Fyysisesti ja psyykkisesti. Ja vieläpä näillä lähtökohdilla. Vapaa-uinti on otettava viimein haltuun ja juoksutekniikka niin kuntoon, että ei anneta lonkan mahdollisten olemassaoloilmoitusten haitata menoa. Myös yleinen kestävyyskunto täytyy olla todella kova. Ja sitten lisätään tähän päälle vielä meikäläisen urheilijan mentaliteetti; voitontahto. Katastrofin ainekset on kasassa, jeah!!

Aikataulullisesti mitään kisatavotteita ei ole vielä päätetty ja asetettu, mutta peruskuntokautta starttaan syksynmittaan ja katsotaan miten kroppa toimii. Kesänmittaan olen tehnyt hyvin monta kovaa treeniä, jotta pystyisin mukailemaan ns. kilpailukautta ja siirtymää peruskuntokaudelle. Treeniaiheisia postauksia talvella luvassa paljon!

Lupasin avatan mennyttä treeniviikkoa jonkinverran. Kyseessä siis raskas treeniviikko, tarkoitus tehdä mahd. monipuolista treeniä mitä omiin työohjauksiin pystyi yhdistämään. Huomaa, että en lisännyt kehonhuoltoja treeneihin, mutta päivittäin tulee tehtyä paljon liikkuvuusharjoituksia, venyttelyä ja putkirullailua.

TREENIPÄIVÄKIRJA VKO34

MAANANTAI 

Pyöräily 30km (tasasykkeinen) -  kuntosali (yläkroppa) 1h - 500m uinti (palauttava)

TIISTAI

lepo

KESKIVIIKKO

Pyöräily 25km (kova) - 1km uinti (tekniikka)

TORSTAI

Pyöräily 15km (vauhtileikittely) - kuntosali (alakroppa) 1h

PERJANTAI

Juoksu (yleisurheilu-halliharjoitus) 1h 

LAUANTAI

Pyöräily+juoksu+pyöräily (rankka 15km/10km/5km)

SUNNUNTAI

lepo

(päiväkirjassa ei ole näkyvillä omia ohjauksiani,  joten otathan huomioon sen kokonaiskuormitukaessa kun tutkailet päiväkirjaa)

comments powered by Disqus