treeni

Jalka + pakara "mamma" treeni

IHANAA MAANANTAITA!

RV 23 käynnistyi tänään ja olo on mitä mainioin!
Siinä on jotain taianomaista, kun alan hiljalleen tuntea yhteyden vauvaan. Pötkö tykkää pötkötellä paljon, aina silloin kun olen liikkeessä, mikä tarkoittaa ison osan päivistä, sillä töissä olen jalkojen päällä lähes koko ajan.
Ja kun pysähdyn niin pieni sirkus alkaa. Nyrkit ja kantapäät alkaa vispaamaan. 

TJ 126

Tässä tuorein maha-spämmi eiliseltä. Tähän mennessä painoa on tullut lisää 5,7kg. Pötsissä, tisseissä ja hanurissa siitä suurin osa. Kerrankin mulla on muhku booty! :D

No enivei, tämän postauksen idea ei ollut höpöttää raskaudesta vaan eilisestä treenistä. 


Jalka + pakara mama workout - sopii kokeneille harjoittelijoille

  1. Takakyykky 4 x 10
    Varpaat ulospäin, selkä tiukkana, rinta pystyssä, vie peppu pitkälle taakse - penkistä oiva apu, työnnä polvia sivuille - älä niiden kääntyä sisäänpäin ja puske kantapäillä ylös - suorista jalat ja selkä samassa tahdissa.
     
  2. Sumo maastaveto 3-4 x 10
    Leveä haara, varpaat ulospäin, selkä tiukkana, rinta pystyssä, vie peppu pitkälle taakse, tangosta ote jalkojen välistä, työnnä jälleen polvia sivuille, nosta tankoa samaan aikaan pakaroilla, reisillä sekä selällä.
     
  3. Jalkaprässi V-asento 3-4 x 10
    Pidät jalkapojat videon mukaisesti hieman V-mallisessa asennossa, polvet lähtee aukenemaan sivuille - samaan suuntaa mihin varpaat osoittaa - ei sisäänpäin, työnnä kannoilla, löydä lihastuntuma pakaraan sekä etureiden ulkoreunaan, mikäli tämä asento sattuu polviin niin vaihtoehtona pitää leveä haara.
     
  4. Supsersarja: reiden ojennus + kyykky levypainon päällä 3 x 10 + 15
    Purista ojennuksessa jalat suoriksi - älä potki niitä ja pidä liikera mahdollisimman pitkänä, kyykyssää kantapäät levypainon päälle ja nopeassa tempossa syvää kyykkyä, polvet ei käännty tässäkään sisäänpäin.

Oli kyllä taas ihan super hyvä fiilis treenin jälkeen!

Osa tutuistani ja ystävistäni kauhistelee mun treenejä, koska raskaana. Don't worry treenit eivät satu eivätkä ne tunnu pahalta. Ja niin kauan kun treenit tuntuu hyvälle niin todellakin sykin puntilla. Tekee niin hyvää sekä mielellä ja keholle.

Lääkäri ei kieltänyt mitään muuta kuin sen, etten lisää painoa siihen nähden mitä on ollut ennen raskautta. Treenaan nyt about 70% painoilla siitä mitä ne ovat olleet. Riippuen liikkeestä. Eli kevennystä on tapahtunut ja treenien tehot ovat ihan toista luokkaa myös. Sellaista vähän matelevampaa. :D
On sanottu myös, että kroppaa kuunnellen. Luonnollisesti. Jos tuntuu pahalle - älä tee, jos tuntuu hyvälle - tee. 

Ja tämä treeni tuntu tosi hyvälle!

By the way - tästä linkistä näet kaikki treeneihin liittyvät julkaisuni.

IHANAA!
Huomenna pääsen piiitkästä aikaa rentoutumaan vyöhyketerapiaan. En malta odottaa, se on jotain niin jumalattoman hyvän tuntuista, että sieltä lähtee aina ihan leijaillen pois. Kävin lapsettomuushoitojen aikaan monesti vyöhiksessä ja nyt raskauden aikana en ole kerennyt / muistanut sitä ollenkaan. Syytän raskausaivoja.
Onneksi joku ihana lukijani kyseli tästä hoitomuodosta niin muistin jälleen sen olemassa olon ja heti lähti aika varaukseen.

Vyöhyketerapiasta saa apua myös esimerkiksi koliikista kärsiville vauvoille. Aion tulevaisuudessa viedä Pötkön vyöhis hoitoihin myös. Sitten hän tuntee olevansa hyvin rento ja chilli tyyppi ja nukkuu yönsä kuin tukki...toivossa on hyvä elää. :D

Voit lukea lisää vyöhyketerapian hyödyistä täältä.

AKTIIVISTA UUTTA VIIKKOA SINULLE!
-Jenni-