treeni

Joulupäivän kinkun sulatus jumppa!

Hoplaa!

Voi morjens mikä ähky edelleen jouluaatosta. Päästiin eilen joulupöydän ääreen siinä klo 18 maissa ja edelleen näin joulupäivänä klo 11 fiilis on hyvin, hyvin kylläinen! :D

Olotila kropassa on niin täysi ja tukkoinen, että salille oli päästävä. Saamaan nesteet liikkeelle, aineenvaihduntaan vauhtia ja ne eiliset kinkut sulamaan, jotta pystyy tänään jälleen syömään lisää.
Toinen kattaus odottaa Antin perheen luona Inkoossa ja huomenna olisi vielä Tapaninpäivän kunniaksi täysi pöytä isän luona odottamassa. Menee ihan työstä tämä syöminen.

Kumma juttu, että treeni kulki tänään hyvin. Kropassa on energiaa pienen kylän verran.

Tämä salijumppa ei sovellu täysin aloittelijoille. Kehonhallinnan tarvitsee olla kunnossa. 
Treenin idea on laittaa hiki virtaamaan  ja nesteet liikkumaan. Aineenvaihdunnan buustaus.

1. Maastaveto 3 x 5 x 4 (rest pause)
Tee 5 toistoa, hengähdä 10 uloshengityksen verran, tee toiset 5 toistoa, hengähdä uudelleen, tee kolmannen kerran 5 toistoa jonka jälkeen pidä sarjatauko. Tarkoittaa, että yhdessä sarjassa tulee yhteensä 15 toistoa. Tee tämä setti 4 kertaa. 
Tuo kyseinen Hexbar tanko tuo mukavaa helpotusta masulle kun ote on hieman normaalia ylempänä.

2. Jalkaprässi 15x leveä + 20x kapea pumppaus x 3
Ensin leveä haara ja syvä liikerata 20 toistoa (muista painaa polvia sivuille ja kannoilla ylös). Kun 20 toistoa on täynnä vaihda asento kapeaksi (hauko muutama happi) ja pumppaa lyhyempää liikerataa 20x kertaa. Tämän jälkeen sarjatauko ja yhteensä 3 kertaa.

3. Kyykky kahvakuulalla 3 x 12 (lisätehoa kumpparista)
Kuula rinnan päälle ja siitä napakka ote. Kyykyssä peppu on pitkällä takana, rinta pystyssä ja selkä tietenkin suorana. Kumppari polvien alla tuo lisätehoa pakaralle.

4. Selänojennus (lisäpainolla) 3 x 10
Pyri puristamaan yläkeho suoraksi pakaroilla. Pidä selkä suorana liikkeen ajan. Tehosta lisäpainolla mikäli tarve.

5. Soutu edestä 3 x 10
Selkä on tässä kohtaa saanut rasitusta maastavedossa ja selänojennuksessa niin viimeistellään se vielä soutuliikkeellä.

Tänään alkoi muuten raskausviikko 21 mikä tarkoittaa, että raskaus on edennyt puoleen väliin asti. Ylihuomenna keskiviikkona koittaa kauan odotettu ultraääni ja kuullaan kumpi Pötkö masussa oikein riehuu. En malta odottaa!!

Olen niin onnellinen ja kiitollinen kun tämä raskaus on mennyt tosi kivuttomasti. Olen jaksanut hyvin, päässyt treenaamaan 3-4 kertaa viikossa. Ei mitään kolotuksia, pääkipuja, pahaa oloa, oksentelua taikka pahempaa turvotusta.

Tästä on hyvä jatkaa joulupyhien viettoa!

-Jenni-

(Kansikuva Pixabaysta)

comments powered by Disqus