työ

Miten verkostomarkkinointi tuottaa rahaa?

Heipparallaa!

Koska raha on se mikä kiinnostaa, niin tässä postauksessa aion avata tämän työtavan tienaamis puolta enemmän.
Konkretisoin verkostomarkkinoinnin ja palkkaduunin eroa.
Nimenomaan sitä yhtä isoa syytä miksi itse lähdin mukaan tähän juttuun.

Kuva Pixabaysta.

Se mikä tässä verkostomarkkinoinnin bisnesmallissa eniten kiehtoo, on se tieto, että se voi oikeasti vapauttaa mut työn teosta tulevaisuudessa.
Tällä tarkoitan, että se vapauttaa mut siitä, ettei mun tarvitse mennä konkreettisesti johonkin tiettyyn paikkaan tekemään töitä.
Se vapauttaa mut siitä, ettei mun tartte mennä sinne tiettyyn työpaikkaan tiettynä kellon aikana töihin viidesti viikossa.
Se vapauttaa mut siitä, ettei mun tartte siellä tietyssä työpaikassa tehdä tiettyä tuntimäärä töitä viikossa/kuukaudessa ansaitakseni tiettyä palkkaa.
Se vapauttaa mut siitä, ettei mun tartte siellä tietyssä työpaikassa tehdä sitä tiettyä työtä, tiettyä aikaa, jotta saan tietyn määrän lomaa.

VAAN…

Voin tehdä tätä työtä mistä vain. Kotona, mökillä, laiturin nokassa, ulkomailla, kahvilassa tai vaikka hiekkalaatikolla.
Voin tehdä tätä työtä milloin vain. Kukaan ei pakota tekemään tiettyä määrää tunteja vaan vastaan työmäärästä itse.
Voin tehdä tätä just tasan niin paljon tai niin vähän, kun sillä hetkellä mieli tekee.
Voin kaivaa kuukauden napanöyhtää tekemättä tätä työtä saaden kuitenkin siitä nöyhdän kaivuuseen käytetystä ajasta korvauksen (koska olen tehnyt ansiokkaasti töitä ennen sitä nöyhdän kaivuuta).
Selostan tämän seikan tekstissä myöhemmin.
Vaihtoehtoisesti voin tykittää tätä työtä enemmän kuin koskaan ja saada isomman korvauksen mitä aiemmin.
Voin tällä työllä ansaita, vaikka kuukausittain palkankorotuksen itselleni, jos teen ahkerasti töitä sen korotuksen eteen.

ELI SIIS TÄH?

Palkkatyössä jokainen kuukausi alkaa nollasta eurosta. Työtä tehdään X tuntimäärä viikossa/kuukaudessa, jotta saadaan se tietty korvaus kuukauden päätteeksi. Korvausta siitä, että annoit pois omaa vapaa aikaasi ja tulit tekemään töitä jollekin toiselle kuka päättää työajastasi ja työmäärästäsi.
Se työ mitä juuri teit kuukauden päivät, vedetään vessan pöntöstä alas aina kuun vaihteessa ja homma alkaa alusta jokaisen kuukauden 1. päivä.
Tarkoitan vessanpöntöllä sitä työstä saatua korvausta eli palkkaa mikä alkaa jälleen raksuttaamaan nollasta eurosta kohti sitä tiettyä X summaa mikä kuukauden päästä kilahtaa sun tilille.

Verkostomarkkinoinnissa homma menee eri tavalla. Kun tekee tätä työtä eli jälleenmyy edustamaansa tuotetta ja saa tuotteita liikkeelle eli ihmisille käyttöön, niin jokaisesta käyttäjästä (asiakkaasta) maksetaan tietty korvaus.
Mikä tarkoittaa, että monta käyttäjää on monta tiettyä korvausta. Eli rahaa.
Ja se tietty korvaus maksetaan jokaisesta käyttäjästä niin kauan kuin tuotteet ovat hänellä käytössä.
Parhaimmassa tapauksessa lopun elämän.

Verkostomarkkinointi on suosittelubisnestä. Suositellaan muillekin käyttöön tuotetta, jonka on itselle todennut hyväksi.

Olen käyttänyt itse näitä tuotteita jo yli neljä vuotta todeten päivittäin niiden toimivuuden. Tuotteet ovat vaikuttaneet omaan elämään niin positiivisesti, etten aio niistä luopua. Tämä on syy miksi haluan jakaa niitä eteenpäin, jotta muutkin ihmiset voisivat saada vastaavan positiivisen kokemuksen itselleen.
Tästä linkistä pääset lukemaan postauksen siitä, mistä tuotteista on kyse ja miten ne ovat vaikuttaneet elämääni.

Mutta takaisin bisnekseen. Tätä suosittelubisnestä tekee tänä päivänä hyvinkin moni yritys mutta jengi ei vaan hoksaa sitä.

Selvennyksenä esimerkiksi monet kuntosalit mainostavat näin:

”Tuo kaveri meille jäseneksi, niin saat veloituksettoman treenikuukauden.”

Eli kun suosittelet ko. kuntosalia, saat siitä korvauksena yhden ilmaisen treenikuukauden kun kaverisi ottaa sinne jäsenyyden.

Ehkä olet netin syövereissä törmännyt tätä vastaaviin teksteihin:

”Kerro meistä ystävällesi, niin saat X€ arvosta ostorahaa / ilmaisen toimituksen, kun ystäväsi tilaa tuotteita kauttamme.”

Eli kun suosittelet ko. sivustoa, saat siitä korvauksena kerran ostorahaa / ilmaisen toimituksen tms. mitä näitä nyt onkaan...

Verkostomarkkinoinnin näkökulmasta nämä yllämainitut esimerkit menisivät näin...

”Tuo kaveri meille jäseneksi, niin saat veloituksettomat treenikuukaudet niin kauan, kun kaverisi on meillä jäsenenä.”

”Kerro meistä ystävällesi, niin saat X€ arvosta ostorahaa / ilmaiset toimitukset jokainen kerta, kun hän tilaa tuotteita kauttamme.”


Verkostomarkkinointi ei perustu kertaluontoiseen korvaukseen vaan korvausta maksetaan niin kauan kuin tuotteiden pariin tuotu asiakas niitä tuotteita käyttää.

Mikä tarkoittaa, että kun pääsee esimerkiksi tilanteeseen, jolloin tilille ropisee korvausta 500€/kk, niin siitä 500€ tulee seuraavan kuukauden pohjapalkka.
Teet sen kuukauden onnistuneesti töitä, eli saat lisää asiakkaita, eli lisää sitä tiettyä korvausta, niin seuraavassa kuussa tilille ropisee korvaus näistä uusista asiakkaista sen jo olemassa olevan 500€ päälle.
Ja seuravana kuukautena tästä suuremmasta summasta tulee uusi pohjapalkka josta starttaa uusi kuukausi.
Eli tässä työssä jokainen uusi asiakas on yhtä kuin uusi palkankorotus sekä uusi pohjapalkka seuraavaa kuukautta ajatellen.
Jos et jaksa panostaa joka kuukausi duuniin ja haluat ottaa vähän lepoa, niin saat sillä hetkellä olemassa olevista käyttäjistä korvauksen lepolomasi päätteeksi.

Saatko ideasta kiinni?

Verkostomarkkinoinnissa työt eivät alun jälkeen ala nollasta eurosta jokainen kuukausi kuten palkkatyössä.
Ja kun omista asiakkaista pitää hyvää huolta he pysyvät asiakkaina ja tällöin heistä saa korvauksen kuukaudesta toiseen.

Niin mietippä, kun saat sitä korvausta ansaitusti kovan duunin jälkeen esim. 3000€/kk?
(tuo summa on mun tavoite)

Sitten voisikin hyvällä fiiliksellä kaivella sitä napanöyhtää seuraavan kuukauden tai jopa kaksi.
Ja sen kaivelun aikana tuo sama summa kilahtaa tilille. Ei siis huolta kesälomarahoista tai muutoinkaan lomakuukausien taloudesta.

Ja tuo on toinen vaakakupissa painava juttu. Tämä työtapa tulee mahdollistamaan mulle lisää vapautta eli lisää aikaa.
Aikaa jolloin voin tehdä enemmän niitä juttuja, joita rakastan ja toteuttaa omia unelmia ilman taloushuolia. Olla perheen kanssa ja matkustella maailmalla. Voin tehdä työtä myös siellä reissun päällä. Tarvitsen vain netin ja puhelimen ja se on siinä.

Toki käyttäjiä, asiakkaita tulee ja menee niin kuin kaikissa muissakin palveluissa ja se on vain luonnollista. Mutta tyytyväiset asiakkaat ovat ja pysyvät. Ja osasta asiakkaista tulee omia tiimiläisiä jotka lähtevät yhdessä tekemään sun kanssa tätä juttua. Kohti heidän omia tavotteitaan ja unelmiaan. Täältä voit lukea meidän Dream Team - tiimistä lisää.

Itse en miellä tätä hommaa työksi. Se on enemmänkin lifestyle. Olen edustamani tuotteiden super fanittaja ja seison niiden takana 100%. Se, että tykkään niistä ja käytän niitä, näkyy päivittäisessä elämässä. Se saa ihmiset ensin kiinnostumaan ja kokeilemaan ja hyvien tulosten jälkeen käyttäjiksi ryhtymään. 

Mun tiimin ihania naisia tekemässä tätä työtä mun kanssa.

Sen korvauksen maksaa yritys tuotteiden takana. Se yritys on mun suositteluiden ansiosta saanut monia uusia asiakkaita, jolloin mulle kuuluu antaa siitä korvaus. Musta tämä on äärimmäisen fiksu bisnesmalli.

Tätä suosittelubisnestä tehdään koko ajan enemmän ja Instagramissa se kukoistaa. Siellä ei voi olla törmäämättä suositteluihin.

Esimerkkinä…

Menet kampaajalle ja rakastut uuteen tukkaasi. Otat siitä kuvan, laitat sen instagramiin ja tägäät siihen salongin sekä tekijän. Olet juuri suositellut tätä paikkaa ja tekijää.
Sitten käy niin ihanasti, että ystäväsi näkevät kuvasi, ihastuvat tukkaasi ja menevät samaiselle tekijälle myös muodon muutokseen.

Saitko tästä kiltistä eleestä, mikä toi tekijälle lisää asiakkaita jotain korvausta kiitoksena?

Tuskimpa…

Jos tähän esimerkki kampaamo keissiin sovellettaisiin verkostomarkkinoinnin bisnesmallia, niin saisit korvausta jokaisesta sun valokuvan takia eli sun suosittelun kautta heille tulleesta asiakkaasta.
Ja saisit sen joka kerta, kun se asiakas käy siellä. Kilahtelis vaan tilille sillon tällön *pling pling*. 

Olisko aika kiva juttu?

Tämä työ mahdollistaa sellaisia juttuja mitkä kuulostavat epätodellisille. Se on jotain mihin ei olla tässä niin hiton työorientoidussa yhteiskunnassa vielä totuttu. Mutta se on varmaa, että suosittelubisnes tulee väistämättä vahvemmin ja vahvemmin näkyväksi tulevaisuudessa. Sitä on jo nyt jo hyvin paljon esillä, tuut huomaamaan sen, kun tämän jälkeen näet erilaisia mainoksia ja skrollaat sitä instaa läpi.
Osalla ihmisistä on vain todella suuret ja sysimustat laput silmillä etteivät he näe tämän työtavan hienoutta eivätkä halua uskoa sen tarjoamia mahdollisuuksia.
Vaikka saahan sitä rahaa nykyään somessa vaikuttamalla, mitä ei varmasti olisi 10 vuotta sitten kukaan uskonut mahdolliseksi.

Niin se maailman vaan muuttuu...

Verkostomarkkinointi on vain yksi tapa monien joukossa tienata lisäansiota tai koko elanto.

Jos haluut lähtee messiin tähän upeaan juttuun, kuulla siitä lisää ja saada itsellesi lisätuloa työllä mikä ei tunnu edes työltä, niin laitappa kuule viestiä mulle!

Mä autan sut alkuun ja yhdessä toteutetaan myös sulle lisää vapautta. <3

-Jenni-

Ps. käy lukemassa myös vanhempini tekstini mikä käsittelee verkostomarkkinointia yleisesti täältä.

Meitä on jo aika monta tässä jutussa mukana.

*Kansikuva Pixabaysta.