ruoka

Nopea pipari-pulla-proteiini-puuro

Maistuuko sullekin pulla ja pipari? 

Mulle todellakin maistuisi. Olen herkkusuu vailla vertaa. Näin joulun alla saa kiristää ihan urakalla selkärankaa jotta homma ei lähtisi täysin lapasesta. Ruokakauppaan astuessa on suklaakonvehdit ja piparivuoret siinä heti nenän edessä. Voi jumpe kun tekisi mieli. Jos ihan vaan vähän?? Mikäli onnistun tässä kohtaa hallitsemaan mieliteot niin papukaija merkkiä on vielä turha itselleen antaa. Kohta joutuu selkäranka uudelleen koetukselle. Kassajono lähestyy ja ai kun kivasti on pari pinoa pipareita taas siinä ihan holleilla. Lähes hyppysissä. Ja torttutaikinat huutelee pakastealtaasta "täällä me ollaan!".  Alan jo miettimään olisiko muutama extra makkara vyötäröllä nyt niin paha. 

Onneksi on kaurapuuro! 

Tässä sulle hyvin simppeli resepti jolla saat perus kaurapuuron maistumaan pullan ja piparin sekoitukselta. Ihan taivaallisen hyvää. Ja terveellistä. :)

Tarvitset:

  • kaurahiutaleita
  • "Cinnamon bun"-makuista proteiinijauhetta 
  • 1 rkl soijalesitiinirakeita / nokare voita tai margariinia
  • suolaa

Kypsennä veteen (tai osittain maitoon) sekoitetut hiutaleet mikrossa 3min ajan. Lisää joukkoon suola, soijaleisitiinirakeet tai ihan voita/margariinia sekä 0,5-1 dl proteiinijauhetta ja sekoita. Ja pipari-pulla-puuro on valmista!

Lisää pullafiilistä saa sekoittamalla joukkoon vielä kardemummaa ja kanelia. Ehkä loraus hunajaa. NAM, NAM!

"Soijalesitiini on luontainen, soijapavuista valmistettu ravintoaine. Soijalesitiini sisältää 50 % fosfolipidejä, joita tarvitaan elimistömme kaikkien solukalvojen rakenteisiin, hermoston toimintaan ja tasapainoiseen rasva-aineenvaihduntaan."

Lesitiini tuo puuroon saman makuefektin kun käyttäisit voita.

Simppeli välipala niin töissä kuin kotona. Todella hyvä ruoka esim. salitreenin jälkeen.

Tästä on tullut mun kestosuosikki!

Toinen lemppari on vanilijapuuro mikä syntyy vanilijan maksuisella proteiinijauheella. Näissä mauissa on vain taivas rajana. Proteiinijauheita löytyy niin monta erilaista makua kuin on suita. Jauheissa kannattaa kuitenkin vilkaista ravintosisältöä. Osa markkinoilla olevista merkeistä on ympätty täyteen sokeria. Niitä suosin välttämään.

Bon Apetit! :)

-Jenni-

comments powered by Disqus