Kuinka Superjumppari selviää helteestä

Ihana kesä hellii meitä. Toivottavasti loputtomiin. Kuulun siihen ihmisryhmään joka haluaa el'' +25 asteisessa Suomessa läpi vuoden. Yli +30 asteen lämpötilat ovat vain extraihanaa bonusta.

Treeni- ja umppakalenterini ei muutu mitenkään näiden helteiden takia ja ei nuo salitreenien suorituspainotkaan mihinkään putoa vaikka suht korkea ilmankosteus tuo omat "painolisänsä" (selittelyä)

Viikkokalenteri

Oma viikkokalenterini viime viikolta sisälsi ryhmäliikuntaa n. 23 tuntia. Näistä kehonhuolto tunteja oli 1,5h. Matalan sykkeen coretunteja 1,5h, muuten mentiin mahtisykkeillä ja hullulla hikimäärällä, Kattaus on ihan samanlainen joka viikko ja se on itselle juuri tasan hyvä. Salitreenejä tein Supersarja periaatteella 3, hapottavaa, sykähdyttävää ja älyttömän raskasta. Jumppasalissa, spinning salissa ja kuntosalilla on KUUMA! Minä nautin <3

Lähtikö; lähti, ihan älyttömän hyvin lähti!! Kerähypyt ja burbeet lensivät kuin olisi vieteritossut ollut jalassa. Pumppipainot olivat juurikin sopivan painavat ja sykehuiput entiselläää. Salitreeneissä ainoa pikku miinus oli niin hikiset kädet ettei edes VersaGrippien kanssa meinannut MAVE tangot kädessä kestää.

Parasta palautumiseen, kuuma aurinko ja vauvani mun <3

Ruoka

On ja paljon.Aamulla puuroa, välipalalla leipää, jugirttia, avokadoa ja vähän pullaa. Lounaallla salaattia ja proteinia ja päivällisellä ämpärillinen hiilaripitoista ruokaa. Sama kattaus kuin läpi vuoden. Sopivasti karkkia kylkeen. Vissyä kuluu hurjat määrät, kuten ympäri vuoden. Juon todella vähän ihan pelkkää vettä, tykkän maustetusta kivennäisvedestä ja se tuntuu vatsassakin paremmalle. Kahvia juon entiseen malliin (ihan liikaa).

Mutta se mitä syön nyt entistä enemmän on suola. En selalisenaan vaan sipseinä. En joka päivä enkä kamaöasti mutta sopivasti. Suolaiset asiat maistuvat muutenkin nyt enemmän. Ja tietysti jäätelöä, tavallista vaniljajäätelöä ja mustaherukka hilloa, mun suuri suosikki.

Lisäravinteet

Käytän ympäri vuoden yhtä ja samaa urheilujuomaa. Supermass Ultimate Sports Drink juomajauhetta. Pari ruokalusikallista litran juomapulloon ja kylmää vettä päälle. En ohjaa edes BODYBALANCE tuntia ilman ks. juomaa. Hiilaripitoinen ja todella hyvänmakuinen kun vaan muistaa pienentää ohjeannostusta. Urheilujuomat ovat suht edellinen sijoitus jaksamiseen. Muista lisäravinteita minulla ei ole enää muutomaan vuoteen ollut käytössä. Makean nälkään otan joskus proteinipatukan tai Nocco juoman. Olen todennut oman kehon jaksavan parhaiten reilulla ruualla, sopivalla herkuttelulla (tekee hyvää myös päälle) ja riittävällä nesteen saannilla. Tähän ei vuoden aika vaikuta mitenkään.

Mikä vaikuttaa jaksamiseen

Tasapainoinen arki ja riittävästi tekemistä. Työarkeni on melkoisen hektistä jumppien, PT-asiakkaiden ja tuntisuunnittelujen sun muiden suhteen. Nautin kiireestä ja olen myös tehokkaimmillani sopivan paineen alla.

Kuitenkin tämän vastapainoksi laadukasta unta . 6h joka yö, päiväunet auringon alla, rentoa puuhastelua triplan ja mieheni kanssa ja spiva määrä muuta sosiaalista elämää.Sama tosin pätee ihan pakkaspäiviinkin. En tunne yhtään huonoa omatuntoa laittaessani kalenterin kiinni ja lähtiessäni ystävieni kanssa tanssimaan. Irtiotto kertautuu mahtavana energiana ja uusina idoina...kuten eräs kolleegani balancetunnilla sanoo "nollaa ihan kaikki, älä ajattele mitään, älä tee mitään, sulje kaikki pois" tätä ohjetta noudatan. Voimaantumisohjetta <3

Parisuhde aikaa...kuntosalilla..meille irtiottoa arjesta tämäkin :)

Sellaista tänään. Tämä toimii minulla ja toisella toimii joku toinen. Nautitaan tästä lämmöstä, kohta on taas pimeää ja kylmää,mutta kivaa aikaa sekin.

Vahvaa viikonloppua, minä lähden jumpalle :) T: Satu