7 TREENI FAKTAA MINUSTA |

1. Tykkään treenata yksin 

Oon oikeestaan aina tykännyt enemmän treenata yksin kuin kaverin kanssa. Ja nyt lapsiperhe arjessa siitä tykkää vielä enemmän koska harvemmin saa olla yksin ja rauhassa missään. Saan treenata omaan tahtiin ja just sitä mitä haluan ja kaikkein parasta on laittaa kuulokkeet korville ja musat kaakkoon! 

2. En osaa treenata ilman musiikkia 

Jos joskus esimerkiksi salille mennessä unohdan kuulokkeet niin tuntuu ettei treenistä tuu mitään. Mie saan niin paljon musiikista tsemppiä ja motivaatiota treeniin. Sekä kaikki ympärillä oleva hälinä yms jää sinne kuulokkeiden toiselle puolelle. Tammikuussa kirjoittelinkin omaa treenibiisilistaa blogiin.

3. Lempparitreeni on kokovartalo treeni

Ennen tykkäsin, että oli treenipäivät erikseen jaloille, selälle/rinnalle, käsille yms. mutta nykyisin tykkään treenata kokovartalon yhdellä kertaa ja pari kolme kertaa viikossa. 

4. Minua ahdistaa kokeilla salilla uusia liikkeitä 

Vaikka salilla on tullut käytyä ja kokeiltua paljon erilaisia liikkeitä niin silti edelleen ahdistaa kokeilla jotain erilaista ja uutta treeniliikettä mitä ei ole koskaan aiemmin tehnyt. Tulee vain sellainen olo, että kaikki tuijottaa vaikkei oikeasti ketään kiinnosta kuin se oma treeni. 

5. Tykkäisin treenata aina aamuisin 

Oon joskus ollut enemmän iltatreenaaja mutta jokunen vuosi sitten tykästyin aamutreeneihin. Päivä lähti aina jotenkin paremmin käyntiin ja illalla töiden jälkeen pystyi sitten tekemään muuta. Nykyisin pääsen todella harvoin salille aamuisin mutta mennään aina vapaapäivinä ulkoilemaan heti aamusta. 

6. Oon huomannut, että jos en tee kunnon hikitreeniä niin pelkkä kävelykin riittää 

Oon joskus ajatellut, että jos en tee kunnon hikitreeniä niin treeni on turha mutta nykyisin ajatusmaailmani on erilainen. Ajattelen nykyisin niin ettei mikään treeni/liikuntahetki ole turha. Kaikki liikunta on hyvästä oli se sitten miten rankkaa tai ei tai kesti se sitten 15 minuutista tuntiin. Sillä jopa se 15 minuuttia voi muuttaa oloa aivan täysin. 

7. Käytän lihaskuntotreeneihin 30-60 minuuttia aikaa

Tykkään nopeista treeneistä. Tunti on ihan maksimi aika minkä jaksan keskittyä esimerkiksi salilla ja sen jälkeen alkaa keskittyminen herpaantua ja tekeminen maistumaan puulta. 

Samaistutko johonkin näistä treenifaktoista? :) 

<3: tiina-mari