treeninurkka

4 LIIKKEEN VATSAJUMPPA | TREENINURKKA

Ajattelin jakaa tänne blogin puolelle viiden liikkeen vatsajumpan jonka voi tehdä vaikka lenkin tai muun ulkoilun jälkeen. Treenin voit suorittaa kahdella eri tavalla mikä vain on Sinulle sopivin vaihtoehto. 

Tee liikettä 20 sekuntia, lepo 10 sekuntia. 

Eli teet ensimmäisen liikkeen täysillä 20 sekuntia, lepäät 10 sekuntia ja siirryt seuraavaan liikkeeseen. Oman tasosi mukaan kierroksia voit tehdä 2-4. Tässä apuna voit käyttää puhelimen sekuntikelloa tai ladata Play -kaupasta esimerkiksi Tabata Workout ajastimen. Itse käytän tuota ja on todella kätevä, se ilmoittaa milloin tehdään ja milloin levätään. 

12-15 x 1-3

Tee toistoja 12-15 ja oman tasosi mukaan kierroksia 1-3. Lankussa pito on 30-60 sekuntia.

Toe touch crunches

1. TOE TOUCH CRUNCHES

Asetu selinmakuulle. Nosta jalat suoraksi kohti kattoa. Nosta myös kädet kattoa kohti.

Ala nostamaan lapoja irti lattiasta ja kurota sormia kohti varpaitasi. 

Muista hengittää ulos rutistuksen aikana! Halutessasi voit ottaa tähän painon. 

Vatsarutistus sivuille

2.  VATSARUTISTUS SIVUILLE 

Asetu selinmakuulle. Vie kädet niskan taakse.

Lähde kurkottamaan kyynärpäällä vastakkaista kylkeä. Pyri irrottamaan aina lapa irti lattiasta mahdollisimman hyvin.

Palaa alkuasentoon ja tee rutistus toiselle sivulle.

Muista hengittää ulos rutistuksen aikana.

Salmiakkikurkotus

3. SALMIAKKIKURKOTUS

Asetu selinmakuulle polvet koukussa ja jalkapohjat vastakkain. 

Tee istumaannousua ja kurkota käsillä jalkojen väliin. Palauta liike hallitusti alas.

Lankku

4. LANKKU

Pidä jalat hartioiden leveydellä ja varpaat alustassa. Olkavarret ovat suorina hartioiden alla ja kyynärvarret alustassa suoraan eteenpäin, kyynärpäät 90 asteen kulmassa. 

Pidä keho suorana kuin lankku, katse alustassa ja niska selkä­rangan suorana jatkeena. Älä päästä lantiota roikkumaan tai nosta peppua liian ylös. 

Tässäkin on tärkeää muistaa hengittää tasaisesti. 

Kevyemmän version saat kun laitat polvet maahan. 

Tälläinen vatsajumppa tähän lauantaihin! Mukavia treenihetkiä! 

P.s. Noi kuvien housut on Urban Basicsin ja on ihan supermukavia päällä ja kuosit on aivan mielettömiä! Tehtiin muuten joulukuussa Urban Basicsin kanssa liikunta joulukalenteri jossa annettiin joka päivälle kolmen liikkeen treeni. 

P.p.s. Tämä ei ollut yhteistyö postaus vaan halusin mainita mistä kuvan housut on ja tykkään itse käyttää näitä tuotteita. 

<3: tiina-mari