hyvinvointi

5 VINKKIÄ VEDENJUONTIIN | HYVINVOINTI

Vedenjuonti on monelle ongelma, se jotenkin vain aina unohtuu mutta vedenjuonti on erittäin tärkeää monestakin syystä. Eihän se kovin vaikeaa ole, muistetaanhan me juoda muutakin päivän aikana kuten kahvia, teetä, limuja, mehuja, energiajuomia yms. No, kyllä se on vaikeaa, tiedän sen itsekin. Välillä en muista itsekään juoda tarpeeksi vettä ja edelleen kamppailen asian kanssa kuten jo kerroin aiemmassa vedenjuonti postauksessa asiasta. Päätinkin listata muutamia vinkkejä vedenjuontiin jotka ovat minua auttaneet.

1. JUO VETTÄ LASILLINEN JOKAISTA TASATUNTIA KOHDEN

Eli jos herään aamulla klo 7 niin juon aina lasillisen vettä jokaista hereillä ollutta tuntia kohden. Näin vettä tulee juotua huomaamatta.

2. PIDÄ AINA VESIPULLO MUKANA

Tämä on aika perus ohje mutta ihan toimiva. Jos sinulla on mahdollisuus töissä pitää vesipulloa pöydällä niin pidä koska se muistuttaa Sinua juomaan siitä ja sama juttu jos opiskelet niin pidä se aina pöydällä.

3. ÄLÄ STRESSAA VEDEN MÄÄRÄSTÄ

Meille on toistettu, että vettä pitää juoda monta litraa päivässä ja se jos mikä lisää asiasta stressiä. Jos et juo vettä juuri ollenkaan tai hyvin vähän niin lisää sen juontia pikkuhiljaa. Litrakin on jo hyvä saavutus jos normaalisti se jää vain muutamiin deseihin. Ole itsellesi armollinen sillä loppuelämän muutokset syntyvät pienin askelin.

4. JUO HETI HERÄTTYÄSI 0,5L VETTÄ

Tällä saat aineenvaihdunnan käyntiin yön jälkeen ja vedenjuontia on helpompi jatkaa päivän aikana kun sen aloittaa heti aamusta.

5. LISÄÄ VETEEN MAKUA

Vesihän ei maistu millekään ja jos olet tottunut juomaan paljon limuja yms niin voit lisätä veteen makua esimerkiksi sitruunalla, limellä, kurkulla, hedelmillä tai marjoilla.

Tässä Sinulle viisi vinkkiä vedenjuonnin lisäämiseen, toivottavasti näistä oli apua. Kommentoi myös omat vinkkisi, kuulen niitä mielelläni. 

<3: tiina-mari