treeninurkka

5 LIIKKEEN TREENI | Treeninurkka

Koko vartalon treeniä oman kehonpainolla olisi vuorossa tämän torstain treeninurkassa. Voit tietysti halutessasi ottaa mukaan painot. Treenin voit suorittaa joko niin, että teet liikkeen perässä annetun määrän toistoja ja sarjoja tai seuraavasti: 

Tee jokaista liikettä 45 sekunnin ajan. (Liike 2 molemmille jaloille 45s.) ja 3-4 kierrosta. Tee kaikki liikkeet peräkkäin. 

Kierrosten välissä pidä 1-2 minuutin palautus. 

1. ASKELKYYKKY 12x3 

Asetu lantionlevyiseen haara-asentoon ja katso eteenpäin. 

Astu toisella jalalla eteen ja ponnista takaisin ylös lähtöasentoon. 

Toista liike vuorojaloin. 

2. BULGARIALAINEN KYYKKY 12x3 /jalka 

Laita toinen jalka sohvalle tai tuolille. Takajalka siis vain lepää korokkeella. Etummainen jalka on hieman vartalolinjan edessä.

Laskeudu selkä suorana kyykkyyn kunnes etummaisen jalan reiden etupinta on lattian suuntainen.

Palaa takaisin pystyasentoon reisi- ja pakaralihaksia jännittämällä.

3. MITTARIMATO 10x3 

Asetu seisoma-asentoon. 

Taivuta ylävartalo eteenpäin, laske kämmenet maahan ja lähde kävelemään käsillä eteenpäin. 

Jalat pysyvät suorana. Kävele käsilläsi niin pitkälle kuin jaksat. 

Kävele nyt käsillä takaisin jalkojen luo ja nouse pystyyn seisoma-asentoon. 

4. LENTOKONE SELÄNOJENNUS 12x3

Asetu lattialle vatsalleen ja laita kädet suoraksi sivuille. 

Lähde nostamaan yläkroppaa irti lattiasta. Voit halutessasi nostaa myös jalat samaan aikaan kun nostat yläkroppaa. 

Palauta liike hallitusti takaisin lähtöasentoon. 

5. JALKOJEN NOSTOT KYLKIMAKUULTA 10-12 x3 /puoli

Mene lattialle kylkimakuulle ja laita alimmainen käsi suoraksi ja pää nojaa kättä vasten. Toinen käsi voi olla edessä tukemassa. Vie jalat hieman etuviistoon.

Lähde nostamaan jalkoja samaan aikaan ylös ja palauta hallitusti takaisin. Noston aikana muista hengittää ulos. 

Huikeita treenejä! Muista merkata @fittiina ja @tiina.marii instassa jos teet ja jaat treenit someen. Lisää myös #fittiinatreeninurkka kuvaasi tai videoosi. 

Katso myös treeninurkan kahden edellisen viikon treenit: Peppu persikaksi ja Jumpataan kuminauhalla

<3: tiina-mari