Yrittäjyys

KUINKA SYNTYI KAUNEUSHUONEEN UUSI ILME?

Olen kertonu blogissani aiemmin olevani kauneusalanyrittäjä. Loppukesästä 2017 tuntui, että kaipaan yritysilmeeseen jotain uutta ja erilaista. Nykyinen logo ei tuntunut enää omalta ja aloimmekin ystäväni kanssa suunnittelemaan syksyn tullessa uutta ilmettä kauneushuoneelle. Tarkoitukseni oli myös alkaa rakentamaan kunnollista brändiä yritykselleni. Uusi ilme siis sisältäisi täydellisen muodonmuutoksen markkinointimateriaaleihin sekä liiketilan sisustukseen. 

Olen aina ollut todella tarkka kaikesta markkinointiin liittyvistä asioista ja tykkään kirjoittaa Facebook ja insta postaukset tietyllä tyylillä ja kuvien täytyy olla hyviä. Tykkään myös selkeistä kirjoituksissa, joissa ei ole miljoonaa huutomerkkiä ja emojia sekä yhtenäinen linja on minulle tärkeää. Yritykseni värit olivat aiemmin musta, valkea, hopea ja pinkki. Nyt päätin kuitenkin jättää pinkin taka-alalle. Onhan pinkki jo aika kulutettu väri kauneushoitoloiden värimaailmassa. 

vanha logo

Vuonna 2016 minulle tehtiin Black Fridayta varten mainokset, joissa pohja oli musta ja tekstit timanteilla. Tästä tyylistä tykkäsin jo silloin ja ajattelin haluavani sitä myös tulevaan logooni. Kerroin toiveet ystävälleni, joka siis oli toteuttanut aiemman logon ja tulisi myös toteuttamaan tämän uuden. Logosta muodostui nopeasti muutamia eri vaihtoehtoja. Minusta on ihanaa, kun on tälläinen ystävä joka osaa tehdä logoja ym. ja kaiken lisäksi ymmärtää heti mitä tarkoitan.

Halusin logosta tällä kertaa pyöreän, koska se olisi tulevaisuutta ajatellen helpompi yhdistää kaikkeen muuhun mainontaan/mainoksiin. Vanha logo oli pitkä ja sitä ei oikein saanut kivasti yhdisteltyä mihinkään. Lisäämme paljon Facebookkiin ja instaan kuvia töistämme, niihin halusin ehdottamasti vesileiman. Kun logosta tulisi pyöreä se olisi myös helppo asetella kuviin. 

Tärkeää logossa on, että se kuvastaa myös minua sillä kantaahan yritykseni minun nimeä. Musta on miun yksi ehdoton lemppariväri ja samoin valkea. Hopeasta olen tykännyt aina ja se tuo mielestäni kivaa raikkautta muuten mustaan tyyliin. Ja kenenpä mielestä musta ja timantit ei sopisi yhteen?

uusi logo

Halusin logooni myös ylellistä tunnelmaa ja mielestäni mustan, valkean ja hopean kombo tuo juuri sitä.

Kun logo oli valmis, niin sen pohjalta alettiin suunnittelemaan muuta markkinointimateriaalia, kuten taustoja mainoksiin sekä tarjouksiin. Päätin myös, että postaukset somessa saavat vielä yhtenäisemmän linjan ja alamme panostamaan enemmän sisällön tuotantoon. Facebookista ja instasta ollaan jätetty erilaisten sydämien ja emojien käyttö ja ollaan siirrytty käyttämään pelkkää mustaa sydäntä, koska sehän sopii yritysilmeeseen. Toki silloin tällöin käytämme joitakin emojeita. 

Uuden yritysilmeen julkaisimme helmikuun alussa eli aloitettiin siis todellakin ajoissa suunnittelu. Näin oli aikaa miettiä ja punnita eri vaihtoehtoja. Ajan kanssa rakentamalla saa aikaan parempaa tulosta kuin nopeasti sutaisemalla. Tänä vuonna aionkin keskittyä olennaisesti yritykseni brändäämiseen ja mielestäni se on nyt hyvällä alulla. 

Ilmeen muuttaminen tuo ihmeen paljon erilaista innostusta markkinointiin. Olenkin todella tyytyväinen tähän uuteen logoon ja ilmeeseen. 

Mitä mieltä olet uudesta logosta? 

<3: tiina-mari