treeninurkka

PEPPU PERSIKAKSI | Treeninurkka

Ensimmäinen treeninurkka sarjan treeni on tässä! Treenit tulee joka torstai ja ovat vaihtelevia. Osassa käytetään vain oman kehonpainoa, osassa erilaisia välineitä ja jotkut treeneistä ovat kehonhuolto harjoitteita. Tervetuloa mukaan! <3

Kuulisin myös mielelläni teidän mielipiteitä treeneistä sekä toiveita treeninurkkaa varten. Ja jos teet treenin ja otat siitä kuvaa/videota someen niin tägääthän @fittiina ja käytät hashtagia #fittiinatreeninurkka, kiitos. <3 

Kaikkiin alla oleviin liikkeisiin voit ottaa myös painot tai lapsesi painoksi jos haluat tai voit suorittaa treenin oman kehonpainolla. Painoilla saat lisähaastetta liikkeisiin. Jos olet aloittelija niin suosittelen tekemään oman kehonpainolla. 

ASKELKYYKKY 10 toistoa/jalka x 4 

Asetu lantionlevyiseen haara-asentoon ja katso eteenpäin.

Astu toisella jalalla eteen ja ponnista takaisin ylös lähtöasentoon.

Toista liike vuorojaloin. 

SUMOKYYKKY 10 x 4 

Seiso jalat haara-asennossa ja levitä varpaita hiukan sivuille. Ojenna koko keho suoraksi ja jännitä vatsalihakset tiukaksi.

Kyykisty niin syvään kuin pääset. Pidä polvet samassa linjassa jalkaterien kanssa. Nouse ylös jännittäen samalla pakaroita.

Keskity koko liikkeen ajan selän ja niskan pitämiseen suorassa.

KYYKKYHYPPY 10 x 3

Mene kyykkyyn ja hyppää ylös jaloista ponnistaen siten, että ensin irtoavat kantapäät ja sitten päkiät.

Kyykyssä voit mennä niin alas kuin itsestäsi tuntuu hyvältä.

ASKELKYYKKY RISTIIN TAAKSE + LOITONNUS 12 x 3

Mene lantion levyiseen haara-asentoon.  Astu jalalla ristiin taaksepäin toisen jalan taakse ja ponnista takaisin ylös.

Ponnistuksen jälkeen ojenna vielä taakse astunut jalka suoraan taaksepäin.


Toista liike vuorojaloin.  

LANTIONNOSTO 15 x 4

Asetu selinmakuulle lattialle ja laitat jalat koukkuun, jalkapohjat tukevasti maassa.

Nosta lantio ylös pitäen paino kantapäillä, purista pakarat yhteen ylhäällä. Pidä ylhäällä pieni pito.

Laske lantio takaisin lähelle latitiaa mutta jätä lantion ja lattian väliin pieni rako.

Tälläinen oli siis eka treeninurkan treeni, mitäs tykkäsit? :)

<3: tiina-mari