treeninurkka

SYKKEENNOSTO TREENI | Treeninurkka

Tänään ei tehdäkään lihaskuntoa vaan nostetaan hieman sykettä! Tämän treenin voit tehdä myös ulkona. Treenissä on neljä liikettä ja treenin voit suorittaa seuraavasti: Tee jokaista liikettä 30-45 sekuntia sekä 3-5 kierrosta. Ajan ja kierrokset voit määrittää oman kuntotasosi mukaan. Huom! Tee numerossa 4. molemmille jaloille 30-45 sekuntia. 

1. Kyykkyhyppy

Mene kyykkyyn ja hyppää ylös jaloista ponnistaen siten, että ensin irtoavat kantapäät ja sitten päkiät.

Kyykyssä voit mennä niin alas kuin itsestäsi tuntuu hyvältä.

Kevyempi versio: kyykky 

2. Haarahyppy kyykyllä 

Lähde liikkeelle kyykystä, jalat ovat noin hartioiden levyisessä haara-asennossa.

Ponnista sieltä haarahyppyyn. 

Kevyempi versio: tavallinen haarahyppy tai jalkojen ja käsien avaus X-asentoon. 

3. Polvennosto juoksu

Pidä ylävartalo suorassa ja lähde nostamaan polvia 90 asteen kulmaan. Lisää tähän pienet hypyt, toista vuorojaloin. 

Kevyempi versio: Nosta polvia ilman hyppyjä tai marssi. 

4. Askelkyykky hyppy

Astu toinen jalka eteen ja mene askelkyykkyyn. Ponnista asennosta ylös ja tee samalla hyppy. 

Kevyempi versio: askelkyykky ilman hyppyä