lifestyle

TAMMIKUUN TAVOITTEET |

Vuoden alussa olen huomannut somessa olevan paljon erilaisia lupauksia, tavoitteita tai esimerkiksi tipatonta tai sokeritonta tammikuuta, "näin monta päivää olen syömättä herkkuja kuin tästä päivityksestä tykätään", ostolakkoa ja monenlaista muuta. Itse en niinkään perusta näihin sokerittomiin tai muihinkaan lakkoihin koska jos se on siulle oikeesti ongelma niin ei siihen mitkään lakot auta vaan yleensä niiden loppuessa palataan taas vanhoihin tapoihin. Toki täysi kieltäytyminen voi joillakin toimia mutta itse en usko siihen vaan kun menet eteenpäin pienillä askeleille saat luotua itsellesi elämäntavan. 

Tästä lähtikin sitten ajatus mitäpä jos asettaisi tavoitteet aina jokaiselle kuukaudelle erikseen? Tavoitteet voi olla siis mihin tahansa elämän osa-alueeseen liittyviä kuten rahaan, terveyteen, arkeen, perheeseen, hyvinvointiin yms. Vähennät sitten vaikka muovipussien ostoa, somen käyttöä tai sokeria tai lisäät vedenjuontia. Tavoitteita voi olla yksi tai enemmän, mikä nyt on juuri Sinulle sopiva määrä. Listaan teille alle omat tavoitteeni tammikuulle: 

1. Saada taas arki pyörimään

Meillä tosiaan alkaa arki taas ensi viikolla kunnolla kun T palaa töihin isyyslomalta joten siinä onkin taas aikataulujen yhteen sovittamista. Pikku M palaa taas hoitoon joten ensimmäiset viikot voi olla taas rankkoja hänelle. Toisaalta on taas kiva palata arkiseen rytmiin mutta onhan arki ollut helpompaa kun voi tehdä ihan eri tavalla itsekin töitä kun toinen on kotona. Ja parasta on ollut kun M jätti tuttipullon pois ja meidän yöt on parantunut huomattavasti, toivottavasti jatkuu samalla tavalla.

2. Päivittää blogia 3krt./vko 

Haluan löytää blogille taas enemmän aikaa ja saada siitä vielä hieman isomman jutun. Rakastan kirjoittaa tänne vaikka välillä on ollut hankaluuksia ajan ja aiheiden löytämiseen. Nyt on paljon ideoita ja paljon intoa viedä blogia eteenpäin. 

3. Kasata liikuntaryhmä koulun näyttöä varten

Tosiaan kuten kerroinkin, että meillä on koulussa erilaisia näyttöjä ja yksi niistä on liikunnan ohjaaminen. Tähän täytyy siis itse kasata ryhmä 8-10 henkilöä ja ohjata heille liikuntaa ainakin 8 kertaa. Muutamia ideoita tähän jo on mutta nyt täytyisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa viestiä paikkaan missä tuntia voisi mahdollisesti pitää sekä kasata ryhmä. 

4. Venyttely spagaattia varten 

Tästä spagaattihaasteesta kirjoittelinkin teille aiemmin tällä viikolla. Olen venytellyt jopa kerran joten vielä olisi kaksi kertaa edessä jotta tämän viikon venyttelyt olisi suoritettu. Voin kyllä sanoa, että yhden kerran jälkeen jalat tuntui kevyemmiltä joten tämä motivoi kyllä venyttelemään. 

Omassa listassani on tammikuulle neljä tavoitetta jotka ovat jokainen vähän eri mittakaavassa ja täysin toteutettavissa kun vain niin haluaa. Blogin päivittäminen tosin jatkuu myös muina kuukausina mutta tämä kuu on hyvä aloittaa se. Katsotaan helmikuussa onko päästy tavoitteisiin ja listataan silloin uudet tavoitteet. 

Millaiset voisi olla Sinun tavoitteet tammikuulle? 

<3: tiina-mari