treeninurkka

ULKOTREENI | Treeninurkka

Ulkona on ollut nyt ihan mahtavat säät! Toivottavasti ootte nauttineet niistä ja ulkoilleet paljon. Tämän viikon treeninurkkaan tein treenin jonka voi tehdä ulkoillessa lasten kanssa tai vaikka lenkin päätteeksi. 

Tee jokaista liikettä 30 sekuntia (1&3 molemmille puolille 30s.) ja 2-5 kierrosta. Lepää kierrosten välissä 1-2 minuuttia. 

1. BULGARIALAINEN KYYKKY

Laita toinen jalka tuolille. Takajalka siis vain lepää korokkeella. Etummainen jalka on hieman vartalolinjan edessä. 

Laskeudu selkä suorana kyykkyyn kunnes etummaisen jalan reiden etupinta on lattian suuntainen. 

Palaa takaisin pystyasentoon reisi -ja pakaralihaksia jännittämällä. 

2. HAARAPERUSHYPPY

Lähde liikkeellä niin, että jalat ovat yhdessä ja kädet alhaalla. 

Hyppää niin, että jalat avautuvat sivulle ja kädet ylös. 

3. KÄDEN JA JALAN OJENNUS + RUTISTUS

Nosta vastakkainen käsi ja vastakkainen jalka ja tee ojennus. 

Tuo käden kyynerpää ja polvi yhteen ja tee rutistus. 

4. LEVEÄ KYYKKY + HYPPY

Lähde liikkeelle sumokyykky asennosta ja ponnista sieltä ylös hypäten ja tuoden jalat yhteen keskelle. 

Hyppää takaisin sumokyykky asentoon ja toista liike. 

5. DIPPI   

Asetu selin penkin eteen ja laita kämmenet penkin reunalle. Nosta takamus alustasta ja suorista jalat tai laita hieman koukkuun. Mitä kauempana jalat ovat penkistä sitä raskaampi liike on. 

Laske itseäsi hitaasti kohti alustaa kunnes kyynärpäät ovat 90 asteen kulmassa ja tunnet olkavarressa venytyksen.

Nosta käsillä itsesi jälleen ylös ja toista liike. 

Mahtavia ulkotreenihetkiä! 

<3: tiina-mari