treeninurkka

VILLASUKKAJUMPPA | Treeninurkka

Pakkaset paukkuu ja ulos ei tekis mieli lähteä. Mitäs jos laitatkin lämpimät villasukat jalkaan ja jumppaat kotona? Kuulostaa aika hyvältä, eikö? 

Kasasin pienen villasukkajumpan teitä ja näitä pakkaspäiviä varten. Jumpassa on on neljä liikettä ja ne löytyy alta: 

1. Kyykkysarja 10×3

Seiso lantion/hartioiden levyisessä asennossa ja lähde liu'uttamaan jalkaa sivulle, tee kyykky ja liu'uta jalka takaisin lähtöasentoon. 

Tämän jälkeen liu'uta jalka taakse ja tee askelkyykky. Palaa alkuasentoon liu'uttamalla jalkaa. 

Tee liike 10 kertaa molemmille puolille. 

2. Lantionnosto 15×3

Mene selinnakuulle ja nosta lantio ylös. Pidä lantio ylhäällä ja purista pakaraa. Nyt lähde liu'uttamaan vasenta jalkaa eteen ja takaisin. Tee sama oikealla jalalla. 

Liu'uta jalkoja vuorotellen, tee toistoja yhteensä 15. 

3. Lankku, jalkojen avaus takana + polvien veto syliin 10x3

Mene lankkuasentoon, avaa jalat takana. Liu'ta jalat takana yhteen ja vedä jalat rintakehän alle. 

Pidän lantiolinja suorana ja takapuoli alhaalla. Tarkista, että ranne, kyynerpää ja olkapäät ovat suorassa linjassa. 

4. Punnerrus 10-12x3

Laita villasukat nyt käsiin. Asetu punnerrus asentoon, voit tehdä miesten - tai naistenpunnerrusasenossa tai konttausasennossa. Laita kädet yhteen edessä ja lähde liu'uttamaan oikeaa kättä viistosti sivulle ja punnerra.

Liu'uta oikea käsi takaisin lähtöasentoon ja toista sama vasemmalle puolelle.

Pidä keskivartalo tiukkana. Voit laittaa tyynyn polvien alle jos lattia tuntuu ikävältä polviin.

Ootko koskaan testannut villasukkajumppaa? :) 

<3: tiina-mari