ruoka

treenipäiväkirja, osa 2: Ruokavalio

Hei vaan!

Jos muistat tämän postauksen, jossa kerroin uudesta projektistani Aleksin kanssa, jossa aloitin "tavoitteellisen" treenaamisen ammattilaisen kanssa, ja lupasin, että päivittelen tänne blogin puolelle kuinka treenini ja  sen "oheistoiminta" etenee. Viimeksi lupasin puhua ruokavaliosta, ja siitä mitä, ja miten syön.

Tiedän, että treenamisessa yli 70 prosenttia tuloksista tulee ruokavaliosta. Aleksi ei kuitenkaan tee minulle ruokaohjelmaa (ainakaan vielä), mutta kehotti kyllä syömään enemmän. Olemme molemmat vegaaneja ja minä noudatan vielä pääosin gluteenitonta ruokavaliota, joten syömme aikalailla samalla tavoin hänen kanssaa, teemme yhdessä paljon ruokaa kotona ja tykkäämme samoista välipaloista.

Ainoa asia mitä minun on muutettava ruokavaliossani on se, että lopetan limsojen ja kaupan mehujen juomisen (hyvästi ystäväni Coca-Cola Zero…). Olen tehnyt jokin aika sitten ruokapäiväkirja-postauksen, jossa pidin kirjaa viikon ajan syömisistäni. Käy kurkkaamassa, koska se on aikalailla ajantasainen ja rehellinen listaus myös tämän hetken ruokailuistani.

Vaikka varsinaista ruokavaliota emme olekaan Aleksin kanssa tehneet, olen yrittänyt ”puhdistaa” ravintoani entisestään. Mutta myönnettäköön, että en ole todellakaan täydellinen. Edelleen olen kerran-pari viikossa syönyt karkkia, ja vaikka olinkin kokonaiset viisi päivää juomatta Coca-cola Zeroa, olen vähän repsahtanut siitäkin.... Jotenkin mulla tulee helposti koulussa luentojen välissä ostettua se puolen litran pullo cokista. Mutta olen sallinut sen itselleni, silloin tällöin. Yritän pitää limsan juomisen minimissä ja korvata sitä mineraalivedellä ja itsepuristetulla mehulla. Tässä kuitenkin vielä yhden päivän ruokapäiväkirja viime viikon keskiviikolta. Tämä on aika lailla sellainen ”perusarkiviikon ruokapäivä” minulla.

Ruokapäiväkirja

Aamu: Banaani, kuppi kahvia soijamaidolla, kaurapuuroa, jossa manteleita ja kurpitsansiemeniä, sekä pieni nokare margariinia, lasi itsepuristettua appelsiinimehua

Lounas: Itsetehty salaatti; kurkkua, tomaattia, paprikaa, itsetehty perunasalaatti(keitetty peruna, sipuli, maissi, soijakermaa, tämä siis "jämä" eiliseltä), aurinkokuivattua tomaattia, omenaa ja avokadoa.

Kaksi riisikakkua joissa päällä avokadoa, ripaus herbamarea, 2 kuppia kahvia soijamaidolla

2 appelsiinia

Päivällinen: Riisiä, kvinoaa, kikherneitä ja keitetyt vihannekset; porkkana, parsakaali ja tankoparsa plus avokadoa

Kuppi kahvia kauramaidolla

2 paahtoleipää, päällä margariinia ja tomaattia. Suolattuja siemeniä, kuppi kahvia soijamaidolla

Smoothie; banaani, vesi, soijamaito, chiansiemenet, mansikoita, papaijaa ja omena.

Vettä noin 2 ja puoli litraa.

Inspiroivaa viikkoa!

xoxo

Anna

Seuraathan jo mua somessa? Siellä päivittelen kuulumisiani niin treenamisesta kuin muustakin elämästä.

Instagram: @annataimi

Facebook: @annaoonblogi

wearing

jacket: Reebok / tights: Adidas Originals

comments powered by Disqus